اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازگشت محدودیت‌ها در گرگان در صورت قرمز شدن وضعیت؛ ۵۱ قلیان‌سرا پلمب شد
فرماندار گرگان اعلام کرد در صورتی که وضعیت کرونا در این شهرستان قرمز شود محدودیت‌های قبلی اعمال خواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، شهرستان  گرگان  به عنوان مرکز استان گلستان در هفته‌های اخیر طبق اعلام وزارت  بهداشت  در وضعیت زرد  کرونا  قرار دارد، البته شلوغی بازارها و اماکن عمومی و همچنین برگزاری مراسم عروسی در گرگان و روستاهای اطراف این نگرانی را به وجود آورده که شیوع کرونا در مرکز گلستان افزایش یابد و مجددا شاهد اعمال محدودیت‌ها باشیم.

 فرماندار  گرگان در مورد آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت:با توجه به اینکه در پیک نخست کرونا بیش از 50 درصد مردم گرگان به این ویروس مبتلا شدند، در حال حاضر آسیب‌پذیری در گرگان نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است اما باز هم تعداد قابل ملاحظه‌ای بیمار با تست مثبت کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

 محمد حمیدی  افزود:فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید در بازارها و دیگر اماکن عمومی توسط شهروندان گرگانی رعایت شود تا شاهد افزایش شیوع کرونا نباشیم.

وی ادامه داد:از مردم تقاضا می‌کنیم از برگزاری مراسم عروسی خودداری کنند زیرا برگزاری عروسی‌ها در گرگان و روستاهای اطراف به دلیل تجمع زیاد و فاصله‌های نزدیک در منازل آسیب‌زا شده است.

حمیدی اضافه کرد:اصناف هم در ارائه خدمات به مردم باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به اکیپ‌های نظارتی تاکید کردیم که بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خدماتی، پذیرایی، اقامتی و اصناف نظارت جدی داشته باشند.

فرماندار گرگان اظهار داشت:همه مردم و اصناف باید همکاری کنند تا مجبور نشویم محدودیت‌هایی را در فعالیت‌های اصناف ایجاد کنیم زیرا طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های قرمز خود به خود محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

حمیدی افزود:به ادارات و بانک‌ها تذکر دادیم که ساز و کار لازم را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توسط کارمندان و مردم در نظر بگیرند.

وی در مورد شلوغی و تجمع در تفرجگاه‌های گرگان گفت:وضعیت گرگان قرمز نیست و به همین دلیل نمی‌توانیم تفرجگاه‌ها را به طور کامل تعطیل کنیم و از مردم خواهش می‌کنیم با فاصله از این اماکن استفاده کنند تا مجبور به گذاشتن محدودیت نشویم.

حمیدی ادامه داد:اکثر مسافرانی که در تفرجگاه‌های گرگان چادر می‌زنند از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به گرگان سفر می‌کنند و در حال حاضر به صلاح نیست که با آنها برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه اکثر مردم گرگان فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد:بسیاری از مردم گرگان در اماکن عمومی ماسک می‌زنند و فکر می‌کنم مردم گرگان نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر رعایت می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت گرگان نیز با بیان اینکه ناظران این مرکز تقریبا از تمامی اصناف شهرستان نظارت کردند گفت:در بازدید از اصناف، نانوایی‌ها، مساجد و مراکز خدمات ارتباطی در اولویت بودند زیرا در این اماکن امکان تجمع بیشتر است.

پروین ولی‌پور افزود:تا کنون 51 قلیان‌سرا تعطیل و 723 قلیان‌سرا در شهرستان گرگان جمع‌آوری شده است، همچنین در 168 مورد بازدید از مراکز عرضه غذا، دو هزار و 388 کیلوگرم غذا معدوم شد.

وی ادامه داد:از ابتدای امسال تا کنون سه هزار و 481 محله شهرستان گرگان گندزدایی و طی یک هفته اخیر 337 محله در گرگان ضد عفونی شد.


http://www.caspiankhabar.com/90866



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96