اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گره کور فرهنگ‌سرای گرگان پس از یک دهه باز می‌شود؟
حدود ۱۴ سال از آغاز ساخت فرهنگ‌سرای گرگان می‌گذرد؛ تشکیل پرونده برای برخی مدیران وقت شهرداری و اختلافات مالی با پیمانکار در همه این سال‌ها مانع افتتاح این پروژه بود تا اینکه شهردار گرگان قول داد این پروژه شهریور امسال افتتاح شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، نبود سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت 2 هزار نفر و بیشتر در شهر  گرگان  همیشه مورد انتقاد جدی برخی مدیران از جمله مسئولان حوزه  فرهنگی  بود.هنوز که هنوز است تالار فخرالدین اسعد گرگانی که پیشانی فرهنگ و هنر گلستان به شمار می‌رود، باید جور همه این کمبودها را به جان بخرد.برگزاری مراسمات مختلف از تودیع و معارفه مدیران و مسئولان گرفته تا همایش‌هایی که ربطی به حوزه فرهنگ و هنر ندارند، وصله ناجوری برای این مجموعه فرهنگی و هنری است.

همین موضوع سبب شد که در سفر نخست دولت نهم به استان گلستان، ساخت فرهنگ‌سرا به‌عنوان یک نیاز جدی در گرگان به تصویب برسد.عملیات اجرایی پروژه نیز از سال 85 آغاز شد و با اینکه 14 سال از آن زمان می‌گذرد هنوز این مجموعه به بهره‌برداری نرسیده است.

در همان سال‌های ابتدایی شروع به‌کار پروژه، شهردار وقت گرگان با این توجیه که اگر این مجموعه صرفا به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختصاص پیدا کند، ساخت آن برای  شهرداری  توجیه اقتصادی ندارد، تصمیم به تغییر کاربری فرهنگ‌سرا گرفت.از آن پس فرهنگ‌سرای گرگان به عنوان مجتمع فرهنگی و تجاری تغییر کاربری پیدا کرد.

اما این موضوع هم سبب نشد تا مشکلات پروژه برطرف و این مجموعه به بهره‌برداری برسد.عده‌ای اختلاف نظر برخی اعضای  شورای اسلامی  شهر با شهردار وقت و نبود اراده برای حل اختلاف به‌وجود آمده با پیمانکار را علت تأخیر در اجرای این پروژه می‌دانند.

این مجتمع فرهنگی و تجاری یا همان فرهنگ‌سرای گرگان سه هزار و 600 مترمربع زیربنا دارد و از بخش‌هایی مانند سالن آمفی‌تئاتر، سالن کنفرانس، کتابخانه، نمازخانه، کلاس و گالری و بخش‌های تجاری تشکیل شده است.

 عبدالرضا دادبود ، شهردار گرگان یکی از اولویت‌های خود را تکمیل و بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای این شهر عنوان کرد و به مردم قول داده بود تا این پروژه در دهه فجر سال قبل افتتاح شود اما به علت مشکلات حقوقی و ورود سازمان بازرسی به پرونده این پروژه این اتفاق رخ نداد.

آن طور که شهردار گرگان گفته سازمان بازرسی از مدت‌ها قبل شکایتی را علیه برخی مدیران وقت شهرداری برای این پروژه مطرح کرد و پرونده را به دادستانی فرستاد.این پرونده در حال حاضر در دادگاه در حال بررسی است.

دادبود یکی دیگر از علت‌های توقف و تأخیر در اجرای پروژه را ناشی از اختلافاتی دانست که شهرداری با پیمانکار بر سر قیمت‌ها داشت.

شهردار گرگان افزود:با اینکه پروژه به دلایلی که گفته شد متوقف بود، در سال 96 از سوی شهرداری لایحه‌ای به شورای شهر فرستادیم که تصویب رسید اما در فرمانداری رد شد.ما بنا داشتیم در آن سال از راه‌های مختلف این پروژه را سامان دهیم.

وی گفت:پیمانکار پروژه هم ادعاهایی داشت و پروژه با افزایش قیمت‌ها هم روبه‌رو شده بود اما ما راهکار قانونی برای جبران آن نداشتیم تا اینکه سال گذشته با جلسه‌های مکرری که در شهرداری، شورای اسلامی و فرمانداری برگزار شد مشکلات جمع‌بندی شد.

دادبود بیان داشت:با لایحه که از سوی شهرداری داده شد بیش از 10 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای گرگان مصوب شد و پیمانکار نیز قول داده تا شهریورماه این پروژه را بهره‌برداری برساند البته این منوط به تأمین هزینه‌ها از سوی شهرداری است.

فرهنگ‌سرای گرگان از دوره سوم شورای اسلامی به دوره پنجم و از شهرداران قبلی به مدیران فعلی رسیده است.باید منتظر ماند و دید که طلسم بهره‌برداری از این پروژه چه زمانی شکسته می‌شود و مدیریت شهری می‌تواند از آن به عنوان یک دستاورد در دوره خدمت خود یاد کند.


http://www.caspiankhabar.com/90889



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96