اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کشف عتیقه‌جات ۱۴۰۰ ساله در گرگان / ۲ متهم دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۹ قلم عتیقه با قدمت یک هزار و ۴۰۰ سال در شهرستان "گرگان" خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید دادگر اظهار داشت:ماموران انتظامی  گرگان  پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق شدند یکی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه را در این شهرستان شناسایی کنند.

وی افزود:پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از منزل متهم، 9 عدد عتیقه شامل بشقاب، آسیاب سنگی، کتابچه با پوست چرم و صندوقچه فلزی کشف شد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد:برابر اعلام کارشناسان  میراث فرهنگی  قدمت عتیقه‌جات کشف شده مربوط به یک هزار و 400 سال قبل است.

سرهنگ دادگر با اشاره به دستگیری 2 متهم در این عملیات، خاطرنشان کرد:شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از موارد مشابه، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 110 به پلیس اعلام کنند.

150 تن  سیمان   احتکار شده در  گالیکش  کشف شد

سرهنگ فریدون جهان‌تیغ فرمانده انتظامی شهرستان گالیکش هم از کشف 150 تن سیمان احتکار شده خبر داد و گفت:در راستای کنترل بازار و جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو، ماموران انتظامی شهرستان موفق به شناسایی محل نگهداری سیمان احتکاری شدند.

این مقام انتظامی افزود:ماموران به همراه بازرسان اداره صمت به محل مورد نظر اعزام شده و در بازدید از این انبار 150 تن سیمان احتکار شده کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن 6 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در ادامه بیان داشت:در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گالیکش در پایان با تاکید بر عزم جدی پلیس برای مقابله با محتکران و برهم‌زنندگان امنیت اقتصادی جامعه از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.


http://www.caspiankhabar.com/90942



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96