اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اعلام خسارت سیل در آزادشهر و کلاله
مدیر جهادکشاورزی آزادشهر و فرماندار کلاله در شرق استان گلستان خسارت سیل هفته گذشته این شهرستان‌ها در بخش‌های کشاورزی و مسکن را اعلام کردند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت که بارش های اخیر به ۱۶۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد خسارت وارد کرد که ارزش ریالی این خسارت‌ها حدود ۲۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

حسین ممشلی افزود:این بارش شدید همچنین به ۳۵ واحد دامداری سنتی آزادشهر تا ۲۰ درصد، به ۲ دهنه پل تا ۶۰ درصد و به ۳۰ کیلومتر از کانال های آبیاری و زهکشی این شهرستان هم تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرد.

وی بابیان  سیل  خیز بودن این شهرستان افزود:باوجود توصیه برای بیمه محصولات زراعی و باغی، کشاورزان این شهرستان توجهی به این موضوع نکرده و رغبتی برای آن ندارند.

شهرستان آزادشهر حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

 فرماندار   کلاله  هم گفت:بارندگی شدید و جریان یافتن سیل اواخر هفته گذشته ۵۱۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت زد.

علی‌اصغر بیانی اظهارداشت:بیشترین خسارت این بارندگی با ۲۴۵ میلیارد ریال مربوط به راه‌های ارتباطی و معابر بود به طوری که در این مدت به ۹۱ کیلومتر راه و ۸۲ پل و ابنیه فنی در این شهرستان خسارت وارد شد.

وی افزود:همچنین ۵۵۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت محصولات زراعی و باغی خسارت دیده و تعدادی دام تلف شدند که ارزش ریالی آن بیش از ۱۳۶ میلیارد ریال است.

فرماندار کلاله با اشاره به خسارت سیل به شهرهای کلاله و فراقی گفت:با توجه به جاری شدن رواناب و سیلاب، اماکن مسکونی، زیرسازی معابر و ابنیه فنی این ۲ شهر ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت دیدند.

بیانی افزود:همچنین بر اساس اعلام  بنیاد مسکن  ۱۷۰ واحد مسکونی در کلاله ۳۰ میلیارد ریال خسارت دیده که بخشی از آنها نیازمند تخریب و بازسازی دارد.

وی ادامه داد:از مجموع خسارت سیل، ۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال مربوط به آب و فاضلاب شامل تاسیسات آب، خط انتقال، چشمه‌و انشعابات خانگی بوده و ۴۵۰ میلیون ریال از خسارت نیز در حوزه آموزش و پرورش کلاله گزارش شده است.

بارش‌های شدید و رگباری باران که از عصر چهارشنبه از نواحی غربی گلستان آغاز شده و از صبح پنجشنبه به نواحی شرقی استان رسید، سبب آبگرفتگی معابر شهری و واحدهای مسکونی در برخی مناطق شهری و روستایی بویژه در شهرستان‌های آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه و وارد کردن خسارت به تاسیسات شهری، برخی راه‌های ارتباطی و بخش کشاورزی این منطقه شد.


http://www.caspiankhabar.com/90952



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96