اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مشاور رئیس علوم پزشکی گلستان :

افزایش بیماران کرونایی در ۵ شهرستان گلستان
مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که تعداد بستری بیماران کرونایی در پنج شهرستان استان رو به افزایش است، گفت: زیرساخت های بیمارستانی گلستان آسیب پذیر است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محمدجواد کبیر شامگاه یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت  کرونا  در گلستان در جمع مدیران  استان ی، اظهارکرد:طی دو هفته گذشته وضعیت استان در شرایط هشدار قرار گرفت و سپس قرمز شد.

وی افزود:تاکنون ۶۶۵ بیمار بستری داریم که ۱۰۹ بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده و ۴۷ نفر هم اینتوبه شدند.

کبیر با بیان اینکه وضعیت تخت‌های بیمارستانی گلستان محدود است، ادامه داد:در پیک دوم، فراوانی بیماران در شرق استان بیشتر از سایر نقاط بوده و در این قسمت زیرساخت‌های بیمارستانی آسیب پذیرتر و از این جهت حساسیت ما نسبت به مدیریت شرایط استان افزایش یافته است.

وی بیان کرد:با احتساب اینکه در روز گذشته ۱۲۳ بیمار ترخیص شده و ۱۲۱ بیمار بستری جدید داشتیم اما کماکان با اعلام وضعیت قرمز پروتکل‌ها باید رعایت شوند.

کبیر با توضیح اینکه شهرستان‌های استان در روند سینوسی قرار دارند و افزایشات فزاینده نیست، گفت:تعداد بستری‌های شهرستان‌های مینودشت، بندرترکمن، آق قلا، گرگان، کردکوی و علی آبادکتول رو به افزایش است.

وی اضافه کرد:در نهایت باید بپذیریم که کرونا و کووید ۱۹ به عنوان یک بیماری همراه ما خواهد بود و تصور اینکه کرونا در یک مدت کوتاه رخت برخواهد بست اشتباه است لذا همراهی و آگاهی مردم در کنترل بیماری نقش دارد.

کبیر بیان کرد:ما با اعمال محدودیت‌ها ممکن است به جامعه تلنگر بزنیم تا مردم حساس شوند اما این امر نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

وی توضیح داد:شعور اجتماعی مردم به ما کمک خواهد که در نظام مراقبت در یک شرایط قابل قبولی قرار بگیریم.


http://www.caspiankhabar.com/90961



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96