اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار: رودخانه‌های شرق گلستان با سرعت بیشتری لایروبی شود
استاندار گلستان با اشاره به اهمیت ضرورت توجه به قوانین ساخت‌وساز در حوزه شهری، گفت: هرگونه جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز در حریم و بستر رودخانه‌ها در حوزه شهری ضروری است و شهرداران باید با جدیت با این مسئله مقابله کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  استاندار ی گلستان، هادی حق‌شناس شامگاه سه‌شنبه ۳۱ تیر در جلسه قرارگاه  بازسازی  و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از  سیل اب استان، اظهار کرد:مبنای همه باید رعایت قوانین شهرسازی باشد و نباید استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ و یا کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌عنوان یک رویه تلقی شود و افراد تصور کنند با پرداخت جرائم می‌توانند مبادرت به تخطی از قوانین کنند.

وی افزود:آب منطقه‌ای از طریق  لایروبی ،  جهاد کشاورزی  با استفاده از ظرفیت آبخیزداری و شهرداری‌ها با ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید مانع از آسیب‌های احتمالی سیلاب‌ها شوند.

استاندار گلستان تصریح کرد:شرکت آب منطقه‌ای استان باید در مناطق اولویت‌دار رودخانه‌های داخل شهرها را خصوصاً در شرق استان با سرعت بیشتری لایروبی کند تا در صورت تکرار سیلاب مانع از خسارت‌های احتمالی بیشتر شود.

حق‌شناس بیان کرد:بیمه‌ها باید هر چه سریع‌تر خسارات زمین‌های کشاورزی که بیمه بوده‌اند و در اثر سیلاب آسیب جدی دیده‌اند پرداخت نمایند.

وی با اشاره به طرح ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومین، خاطرنشان کرد:تاکنون قرارداد ۲۰۷۶ واحد مسکونی در بانک‌های عامل منعقد نشده که نیاز است بانک‌ها با جدیت بیشتری ظرف کوتاه‌ترین مدت ممکن نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند تا بتوانیم هرچه سریع‌تر واحدهای مذکور را آماده واحدهای مذکور را احداث و به مالکان تحویل دهیم.


http://www.caspiankhabar.com/90966



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96