اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استان گلستان با کمبود شدید اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن روبه‌رو است
استاندار گلستان با بیان اینکه "خجالت می‌کشم وارد بیمارستان‌ها شوم وقتی پرستارهای ما لباس ندارند" گفت: مشکل کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و دستگاه سی‌تی اسکن داریم که از نان شب واجب‌تر است و شدیدا نیازمند تقویت کادردرمانی هستیم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، هادی حق‌شناس بعدازظهر امروز در جلسه ستاد استانی  کرونا  که با حضور معاون وزیر  بهداشت  برگزار شد، اظهارداشت: پس از انتخابات مجلس کسی ذهنیت کرونا نداشت و اواسط اسفند 50 درصد تخت‌های ما پر شد و این شرایط فقط برای برخی استان‌ها از جمله گلستان، گیلان و قم بود.

وی گفت:آن زمان یک ماسک هم در گلستان تولید نمی‌شد که پس از آن دو کارخانه شروع به تولید کردند و تا امروز 4.5 میلیون ماسک تولید شده است.علاوه براین 6 کارخانه داریم که یک میلیون و 300 هزار لیتر مواد ضدعفونی در این مدت تولید کردند.

 استاندار  گلستان خاطرنشان کرد:کادر درمان از نگهبان تا پرستار و پزشک از جان مایه گذاشتند و این افتخاری برای استان و وزارت بهداشت است زیرا مانند مجاهدت خاموش است که دانشگاه انجام داد.

وی با بیان تأکید براینکه با توجه به شیوع بالای بیماری در گلستان، این استان نیازمند توجه بیشتری است گفت:تعداد کل بیماران در برخی استان‌ها کمتر از بیماران بستری در آی‌سی‌یو در گلستان است.

حق شناس افزود: اسفندماه را با حداقل تلفات عبور کردیم در حالیکه 57 درصد مردم گرگان درگیر این بیماری شده بودند اما تعداد تلفات ما به اندازه رشت و قم نبود در حالی که جزو 3 شهر ایمنی جمعی بودیم.

وی ادامه داد:پس از راه‌اندازی کال‌سنتر و انجام غربالگری در تمام شهرها و روستاها، از 18 اسفندماه فاصله گذاری اجتماعی را در شورای تامین مصوب و اجرا کردیم.اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم قطعا تعداد مبتلاها و جان‌باختگان افزایش پیدا می‌کرد در حالی که فاصله گذاری در مناطق دیگر کشور هشتم فروردین آغاز شد.

استاندار گلستان گفت:هیچ دولتی مانند دولت‌های یازدهم و دوازدهم در گلستان تخت بیمارستانی ایجاد نکرد.هزار و 500 تخت تا کنون ایجاد شده و هزار تخت دیگر هم ایجاد خواهد شد.

وی با انتقاد از کم توجهی وزارت بهداشت به گلستان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت یک غفلت تاریخی در قبال گلستان انجام داده زیرا سرانه تخت ما کمتر از میانگین کشور است و 50 درصد تخت‌های بیمارستانی استان فرسوده است.

حق شناس ادامه داد: گلستان جزو چند استانی است که همواره 50 درصد تخت‌های آی.سی.یو تکمیل است.اکنون 116 بیمار در آی.سی.یو بستری هستند در حالی که کل ظرفیت ما 200 تخت داریم.در اسفندماه به 170 بستریدر آی سی یو رسیده بودیم و هیچ بیماری غیر از کرونایی‌ها پذیرش نمی‌کردیم.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر دو برابر شدن بیماران کرونایی در نیمه دوم سال، اظهارداشت:طبق گفته‌های رئیس جمهور در نقطه اوج هر تعداد بیمار داشتیم در نیمه دوم سال دو برابر خواهیم داشت یعنی هزار و 300 بیمار داشتیم و قرار است دو هزار و 600 بیمار داشته باشیم.چگونه با دو هزار و 500 تخت در گلستان ممکن است و اگر این اتفاق رخ دهد چگونه کنترل کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه تعجب می‌کنم از وزارت بهداشت که در سنوات گذشته گلستان را بی‌پناه گذاشت، ادامه داد:بیمارستان شهدای گنبدکاووس با بیش از 50 سال، تجهیزات قدیمی دارد.در این شرایط اگر زمستان و پاییز آنفلوانزا هم در پیش باشد، شرایط‌مان سخت‌تر خواهد شد.

وی گفت: در هزار روستای گلستان کمیته سلامت تشکیل شده و هر کاری که استان‌های دیگر انجام دادند در گلستان زودتر انجام دادیم و روستاهای استان را چهار بار ضدعفونی کردیم.

حق شناس بیان داشت: الان 730 بیمار بستری داریم که تعداد آنها از خیلی استان‌ها بیشتر است و حس می‌کنم راهبردی که وزارت بهداشت باید در استان به کار می‌برد با تاخیر است.

وی گفت:تا کنون 11 هزار و 700 بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند که آمار بسیار بالایی است و هر بیمار 2.5 میلیون تومان هزینه دارد.این بیماری را همه می‌شناسند و مردم استان هم در حال رعایت هستند اما برخی اتفاقات به سخت افزار برمی‌گردد.

استاندار گلستان گفت:از وزارت بهداشت خواهش می‌کنم به منابع دانشگاه توجه شود، من خجالت می کشم وارد بیمارستان‌ها شوم وقتی پرستارهای ما لباس ندارند.مشکل کمبود دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه سی‌تی اسکن داریم که از نان شب واجب‌تر است و شدیدا نیازمند تقویت کادر درمانی  هستیم.


http://www.caspiankhabar.com/90973



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96