اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وضعیت قرمز کرونا در استان گلستان؛ برخی از بهبودیافتگان کرونا دوباره مبتلا و بستری شدند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از ابتلا و بستری مجدد برخی از بهبودیافتگان کرونا در استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سراج الدین عارف نیا بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مانند گلستان یکی از درمان‌های پیشنهادی  کرونا  در حال آزمایش است، بیمارانی که مبتلا به کرونا شدند اگر پس از یک ماه از شروع علائم، نمونه پی سی آر آنها منفی شده و بهبودی کامل پیدا کرده‌اند در بدن آنها آنتی بادی آی جی جی کووید 19 ایجاد می‌شود.

وی افزود:اگر این آنتی بادی مثبت بود و در بدن بیمار بهبود یافته ظاهر شد، می‌تواند برای بیماران بد حال مبتلا به کرونا موثر باشد.

عارف نیا ادامه داد:بهبودیافتگان کرونا در گلستان که دارای این شرایط باشند، توسط  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان شناسایی و در صورت تمایل می‌توانند برای اهدای خون و پلاسما به  سازمان انتقال خون  گرگان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد:از بهبودیافتگانی که آنتی بادی مثبت دارند یک واحد خون گرفته و پلاسمای آن جدا می‌شود و بر اساس گروه‌های خونی مختلف آماده تزریق خواهد شد و اگر خانواده‌ای نیاز داشت این پلاسما به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داشته باشد.

عارف نیا خاطرنشان کرد:این طرح جرو طرح‌های تحقیقاتی درمان‌های مطرح شده برای بیماری کووید 19 است که خروجی آن در چند ماه آینده مشخص خواهد شد، بسیاری از درمان‌های پیشنهادی بر اساس فرضیه‌های مطرح شده است زیرا برخی رضایت دارند و برخی می‌گویند تاثیری نداشته است.

وی یادآور شد:به بهبودیافتگان از کرونا پیشنهاد می‌کنم برای اهدای خون اقدام کنند تا از پلاسمای آنها استفاده شود زیرا این کار برای بیمارستان و بیمار کم هزینه است و هزینه تامین پلاسما برای سازمان انتقال خون بین یک و نیم تا دو میلیون تومان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بسیاری از ابعاد کرونا هنوز ناشناخته است، گفت:شناخت برخی ابعاد کرونا ممکن است ماه‌ها زمان ببرد، سطح آنتی بادی در بدن افراد بستگی به فرد دارد و ممکن است پس از سه تا 6 ماه افت کند، زمانی که آنتی بادی مثبت باشد احتمال ابتلا ضعیف بوده اما وقتی آنتی بادی افت می‌کند احتمال ابتلای مجدد وجود دارد و در حال حاضر فرضیه ایمن شدن بدن پس از ابتلا به کرونا وجود ندارد.

عارف نیا افزود:مقایسه‌ای بین بیماران مبتلا به کرونا در گلستان که در اسفندماه بستری شده بودند با بیمارانی که در ماه‌های بعد بستری شدند انجام دادیم که نشان داد برخی از بیماران مجددا به کرونا مبتلا و بستری شدند که آمار دقیق آن را پس از بررسی و استخراج دقیق اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد:شدت بیماری در ابتلای مجدد به کرونا قابل پیش بینی نیست زیرا وقتی بیماران مجددا بستری شدند به این معنی است که با همان شدت درگیر کرونا شده‌اند.


http://www.caspiankhabar.com/91003



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96