اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مرگ ۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در گلستان
استاندار گلستان گفت: از مجموع ۶ مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا در این استان، تاکنون ۳ نفر جان باختند و ۳ فرد دیگر با تلاش کادر درمانی بهبود یافتند.

به گزارش روابط عمومی  استاندار ی  گلستان ،  هادی حق شناس  روز شنبه در جلسه قرارگاه زیست محیطی استان متناظر با ستاد ملی مقابله با  کرونا  اظهار داشت:از ۲۶ بهمن تاکنون ۵۳۴ نفر با ظن ابتلا به کرونا به بیمارستان های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹۱ مورد بستری شده و آزمایش ۱۰۳ نفر به تهران ارسال شد که تاکنون جواب ۶ مورد مثبت بود.

وی با تاکید بر ضرورت ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهرهای استان گفت:با همکاری شهرداری‌ها، سپاه و  دانشگاه علوم پزشکی  تمامی معابر و اماکن عمومی گلستان از امشب ضدعفونی خواهد شد و تمامی قلیان سراها و مراکز برگزاری مراسمات عزا و عروسی نیز تعطیل می شود.

استاندار گلستان افزود:عملکرد جامعه پزشکی استان مانند پزشکان و پرستاران در مقابله با ویروس کرونا شایسته تقدیر است و امیدواریم با تلاش این مجموعه و همکاری مردم هرچه زودتر این مشکل رفع شود.

حق شناس به افزایش تولید ماسک و اقلام ضدعفونی کننده در واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت:این تولیدات علاوه بر تامین نیاز کامل گلستان به ۱۰ استان کشور نیز ارسال می شود و از این پس محدودیتی در عرضه مواد ضدعفونی کننده در داروخانه های استان وجود ندارد.

وی افزود:همچنین ساعت کار ادارات گلستان از فردا ۱۱ اسفند تا پنج شنبه ۱۵ اسفند از ساعت ۹ صبح تا پایان وقت اداری تغییر می کند و بانک ها و موسسات نیمه خصوصی و خصوصی نیز بر اساس تصمیم هیات مدیره فعالیت خواهند کرد.

استاندار گلستان گفت:در راستای جلوگیری شیوع ویروس کرونا و مراقب از خانواده تمامی بانوان شاغل در ادارات می توانند تا پایان سال از مرخصی استفاده کنند.

بیماری جدید کرونا با نام"کووید۱۹"از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی(دی ماه)در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان  بهداشت  جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد. 

با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وزارت بهداشت چین اعلام کرد:شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافته است.

ایران پس از چین دارای بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/9101



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96