اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آیت‌الله نورمفیدی: مسئولان با کوچکترین نقد از رسانه‌ها شکایت نکنند
نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: امروز جنگ اراده‌ها و روایت‌هاست و خبرنگاران وظیفه دارند جلوی تحریف حقایق را بگیرند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در گفت‌وگو با اهالی  رسانه ‌استان به مناسبت هفدهم مرداد،  روز خبرنگار  اظهارداشت:امروز جنگ اراده‌ها و روایت‌هاست و خبرنگاران وظیفه دارند جلوی تحریف حقایق را بگیرند.

وی امیدآفرینی در جامعه را یکی دیگر از وظایف اساسی خبرنگاران برشمرد و گفت:باید واقعیت‌ها و مشکلات جامعه بازگو شود، امروز برخی مسائل مانند انواع فسادها که به صلاح نظام نیست در برخی جاها اتفاق می‌افتد که اهالی رسانه و خبرنگاران باید آنها را مطرح کنند اما باید مراقب باشند از دایره واقعیت، اخلاق و تقوا خارج نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان به مسئولان توصیه کرد:در برخورد با خبرنگاران جانب انصاف را نگه دارند و به خاطر کوچک‌ترین نقدی که از آنان می‏شود متوسل به شکایت نشوند، چرا که شغل خبرنگاری از مشاغل سخت و مشکل است و بنده به صورت جد از مسئولان می‌خواهم که به مشکلات خبرنگاران توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری کار آسانی نیست، خاطرنشان کرد:انسان وقتی وارد این صحنه می‌شود و مصائب خبرنگاران را در میدان عمل می‌بیند، بهتر متوجه می‌شود که شغل خبرنگاری بسیار سخت و دشواراست.

امام جمعه گرگان بیان داشت:خیلی مواقع وقتی با خبرنگاران مواجه می‌شوم تقاضاهایی دارند که بجا است و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت باید به مشکلات معیشتی این قشر، امنیت شغلی و بیمه آنها رسیدگی کند، البته خبرنگاران هم باید به جایگاه و موقعیت خودشان توجه کنند.

وی با بیان اینکه در این مقطع تاریخی و شرایط خاص، خبرنگاران باید واقعیت‌های کشور را درک کنند، گفت:اینکه کشورمان از وابستگی و قیم داشتن خلاص شده است و طبیعی است این شرایط برای کسانی که کشور ایران حیات خلوتشان بوده، قابل تحمل نیست و آنها به هر شکلی که بتوانند علیه ما مشکلات درست می‌کنند و تلاش دارند مردم را از نظام زده و جدا کنند.خبرنگاران باید این مقطع تاریخی را درک کنند و همیشه این اصل مورد توجه آنها باشد که توطئه‌ها و اهدافی که دشمن در سر دارد، تحقق پیدا نکند.نکته دوم امید دادن به مردم است دشمنان سعی دارند امید را از مردم ما بگیرند و آنها را مایوس کنند این نکته هم باید مورد توجه خبرنگاران قرار بگیرد و مواظب این جنگ نرم که راه انداختند، باشند.

آیت‌الله نورمفیدی بار دیگر از خبرنگاران خواست تا موضوع تحریف واقعیت‌ها که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است را جدی بگیرند و افزود:واقعیت ها را ندیدن، مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دادن، اوضاع کشور را تیره و تار کردن، مصداق همان تحریفی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره دارند.دشمن پیشرفت‌های علمی و نظامی و خدماتی که به مردم کشور شده و باعث شده موقعیت ایران اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی برجسته شود را نمی‌تواند ببیند.اینها مواردی است که باید خبرنگاران در مقابل جنگ رسانه‌ای و تحریف حقایق که آنها به راه انداختند، روشنگری کنند و به مردم امید دهند.

وی گفت:وظیفه خبرنگار بیان مشکلات و نقد و انعکاس اعمالی است که به صلاح نظام نیست اما متاسفانه اتفاق می‌افتد، فساد، رشوه‌خواری و مسائل دیگری که همه کم و بیش خبر دارید؛ اینها را باید اطلاع‌رسانی کنید منتهی در بیان گرفتاری‌ها و مشکلات از دایره واقعیت خارج نشوید.


http://www.caspiankhabar.com/91026



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96