اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وزیر جهاد کشاورزی وارد گرگان شد
کاظم خاوازی وزیر جهادکشاورزی شامگاه دوشنبه به منظور شرکت در مراسم بهره برداری از ۲۲۹ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان گلستان وارد گرگان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان این خطه شمالی قرار گرفت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، خاوازی امشب در دیدار با سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه  گرگان  با وی در خصوص وضعیت کشاورزی استان گفت و گو خواهد کرد.

باوجود توانمندی گلستان در حوزه کشاورزی؛ امام جمعه گرگان همواره از منتقدان وضعیت کشاورزی استان بوده و معتقد است کشاورزان منطقه برای حفظ جان خود؛ جان زمین را می گیرند که این سخن ناظر بر بهره برداری بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی استان است.

وزیر  جهاد کشاورزی  قرار است فردا سه‌شنبه با سفر به شرق گلستان پروژه‌های مرتبط با حوزه کشاورزی را در شهرستانهای آزادشهر و  گنبد کاووس افتتاح کند.

مهم‌ترین پروژه‌ای که فردا با حضور خاوازی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، پروژه تولید مرغ تخم‌گذار و تخم‌مرغ و کارخانه دان به عنوان بزرگترین کارخانه زنجیره تولید تخم مرغ در خاورمیانه است.

هدف گذاری این پروژه ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل است.

نیروگاه برق روستای هوتن از توابع گنبدکاووس، فاز دوم کارخانه بهدیس، استخر چندمنظوره شهرداری گنبدکاووس، مدرسه ۶ کلاسه اتباع افغانستان، کارخانه بسته‌بندی حبوبات و غلات و اجرای دیواره ساحلی رودخانه گرگانرود نیز با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره‌برداری خواهد گرفت.

همچنین با حضور خاوازی ۲ پروژه راه‌اندازی سایت BTS موبایل در ۲۰ نقطه و بهسازی شبکه فاضلاب شهر گنبدکاووس کلنگ‌زنی خواهد شد.

قرار است به مناسب هفته دولت و با حضور وزیر جهاد کشاورزی ۲۲۹ پروژه  عمرانی ، تولیدی و  اشتغال زا در حوزه جهاد کشاورزی با بیش از هفت هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

از این تعداد پروژه حوزه جهاد کشاورزی ۱۲۶ پروژه عمرانی و ۱۰۳ پروژه تسهیلاتی خواهد بود.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزار و ۲۷۲ فرصت شغلی جدید در استان گلستان ایجاد و بیش از ۲۰ هزار خانوار از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

از مجموع ۲۲۹ طرح و پروژه افتتاحی هفته دولت در حوزه جهاد کشاورزی گلستان، ۹۱ پروژه در حوزه آب و خاک، ۲۵ پروژه در حوزه تولیدات دامی، ۱۸ پروژه در حوزه صنایع تبدیلی، ۲۴ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۴۲ پروژه در حوزه شیلات و آبزیان و ۲۹ پروژه در حوزه جنگل و مرتع است.

امسال در هفته دولت در گلستان پروژه‌های هفته دولت با بیش از چهار هزار و پانصد میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شوند که نسبت به پروژه‌های هفته دولت سال قبل(۹۸)رشد ۲ برابر و نسبت به سال ما قبل آن(۹۷)رشد چهار برابر به لحاظ اعتباری دارد.

با بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از پروژه‌های هفته دولت امسال در گلستان، زمینه اشتغال بیش از هفت هزار نفر فراهم خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/91077



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96