اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان؛

قضات جوان در برخورد با مردم صبور باشند
رئیس کل دادگستری گلستان از قضات جوان خواست تا در برخورد با مردم صبور باشند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  هادی هاشمیان  رئیس  دادگستری  گلستان گفت:قضات جوان باید مراقب باشند سختی کار در دستگاه قضایی و شلوغی محاکم، روی رفتار آنان با مردم اثر نگذارد.


او با تاکید بر اینکه اقتدار  قاضی  در قلم او و رای مستند و مستدلیست که صادر می‌کند به قضات جوان توصیه کرد:در برخورد با مردم صبور باشند و با حوصله سخنان طرفین پرونده را بشنوند.

او افزود:رفتار قضات با مردم یکی از مهم‌ترین مواردیست که در ارتقا و رتبه قضات مدنظر قرار می‌گیرد.


رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به این که در هر پرونده دست کم ۱۰ تخلف و جرم قضات را تهدید می‌کند، گفت:در دادگستری نظارت‌های سختگیرانه وجود دارد، اما برای به سلامت گذشتن از کنار این تهدید‌ها باید خودسازی و توجه به خدا را در وجود خود تقویت کنیم.

هاشمیان گفت:سرعت و کیفیت رسیدگی، استفاده از ظرفیت قانون برای اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و تلاش برای سازش در پرونده ها، از دیگر مواردی است که قضات جوان باید رعایت کنند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان مرکز استان هم در این جلسه بر شجاعت، رفتار خوب با مردم و دقت در صدور آرا تاکید کرد و گفت:اگر به کار قضاوت، به عنوان امانتی که به ما سپرده شده نگاه کنیم، حتما بر کارآیی و اثرگذاری بیشتر در مسندی که قرار گرفته ایم، تمرکز می‌کنیم.


معاون منابع استانی دادگستری استان هم در جلسه امروز از صدور کارنامه عملکردی قضات استان خبر داد و گفت:نگاه حمایتی به تولید، کاهش زمان رسیدگی ها، توجه به حقوق شهروندی، گره گشایی از کار مردم، سرعت و کیفیت رسیدگی‌ها و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از مواردیست که در این کارنامه درج می‌شود و در ارتقا و رتبه بندی قضات بر اساس آن عمل می‌شود.
محمود اسپانلو به قضات جوان توصیه کرد:در کنار مشغله‌های کار، از به روز شدن دانش و مطالعه تازه‌های نشر حوزه حقوق غافل نشوند.


رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان گلستان هم در این جلسه به قضات توصیه کرد:کار و سلامت در کار را همیشه مدنظر قرار دهند و به آن توجه کنند.


رمضانعلی عابدی با تاکید بر این که همه تلاش ما حفظ و حراست از سرمایه انسانی  قوه قضاییه  است، گفت:هر چند به دنبال مچ گیری از افراد نیستیم، اما همان گونه که رئیس قوه قضاییه هم تاکید کرد اولویت ما مبارزه با فساد است و در این زمینه با هیچ کس به ویژه با کسانی که در دستگاه قضایی استان تخلف مرتکب شوند تعارف نداریم.


http://www.caspiankhabar.com/91117



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96