اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس هیأت نظارت بر انتخابات گلستان:

انتخابات مجلس با رعایت پروتکل ها برگزار می شود
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان گلستان گفت: همه مجریان انتخابات موظف شده اند تمامی تمهیدات لازم بهداشتی را در شعب اخذ رأی در نظر بگیرند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  حمیدرضا بهمنی نژاد  بعدازظهر سه شنبه در برنامه تلویزیونی اظهارکرد:  انتخابات  مرحله دوم  مجلس شورای اسلامی  روز جمعه این هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: برابر تبصره چهار ماده ۹ قانون انتخابات، همه رأی دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده اند، شرکت خواهند کرد و همچنین کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می توانند شرکت کنند.

بهمنی نژاد توضیح داد که برابر ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس، رأی دهندگان باید ۱۸ سال تمام داشته باشند، براین مبنا متولدین ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۱ و قبل از آن با رعایت شرایط ذکر شده می توانند در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند.

رئیس هیأت نظارت استان گلستان همچنین در خصوص ساعت شروع و پایان رأی گیری در روز انتخابات گفت:رأی گیری از ساعت هشت صبح الی ۶ بعد از ظهر روز جمعه در ۲۴۴ شعبه اخذ رای و به مدت ۱۰ ساعت برگزار خواهد شد و تمام سعی عوامل اجرایی و نظارتی آن است که حتی المقدور این زمان تمدید نشود لذا از شرکت کنندگان در انتخابات انتظار می رود زمان حضور خود در پای صندوق رأی را به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی کنند که به ساعات پایانی زمان رأی گیری موکول نشود.

بهمنی نژاد در خصوص تمهیدات لازم  بهداشت ی در مرحله دوم انتخابات افزود:در این مرحله از انتخابات وزارت بهداشت دستورالعمل بهداشتی ویژه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را تهیه و ابلاغ کرده که بر این مبنا همه مجریان انتخابات موظف شده اند تمامی تمهیدات لازم بهداشتی از قبیل سرکشی و نظارت کارشناسان بهداشت از شعب اخذ رأی، ضدعفونی و پیش بینی فضای مناسب استقرار شعب، رعایت دقیق فاصله گذاری و تهیه همه اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز را تدارک ببینند.

وی تأکید کرد:همچنین لازم است مردم به هنگام حضور در پای صندوق های رأی از ماسک، دستکش و خودکار شخصی استفاده کرده و فاصله گذاری فیزیکی را دقیقاً رعایت کنند. 

بهمنی نژاد در پایان ضمن توصیه به دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات و هواداران آنها در ضرورت رعایت قانون، یادآور شد در انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از هزار نفر از عوامل نظارتی در حوزه انتخابی غرب استان بکارگیری خواهند شد و مردم اطمینان داشته باشند ناظران شورای نگهبان از تک تک آراء آن ها به عنوان حق الناس حراست خواهند کرد.

وی گفت:همچنین همه افراد می توانند هرگونه تخلف از قانون و یا شکایات خود را به صورت مستند از طریق دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان و یا از طریق تماس با دفتر نظارت استان پیگیری کنند.


http://www.caspiankhabar.com/91130



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96