اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش ۵ درصدی شیوع کرونا در گلستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش ۵ درصدی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان طی هفته اخیر خبر داد و گفت که به دلیل کاهش سطح مراقبت فردی و کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته و ۶ شهرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان،  عبدالرضا فاضل  اظهار داشت:شهرستان‌های رامیان، مینودشت، کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و آق قلا در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد شیوع  کرونا  قرار دارند و شرایط کل استان نزدیک به هشدار است.

هفته گذشته شهرهای گمیشان و مراوه تپه در وضعیت سفید شیوع کرونا قرار داشتند.

وی ادامه داد:همچنین تعداد بیماران کرونایی گلستان که هفته گذشته ۲۸۰ بیمار بود به در حال حاضر ۲۹۲ بیمار رسید که ۷۳ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود:متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار کرونایی استان بر اثر عوارض این بیماری جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار هفته گذشته روزانه یک نفر بود.

وی از پیش بینی تمهیدات  بهداشت ی برای دور دوم  انتخابات   مجلس  شورای اسلامی در روز جمعه خبر داد و از نامزدهای حوزه انتخابیه غرب استان خواست الزامات ستاد ملی کرونا را رعایت کنند.

وی همچنین به تداوم خدمت رسانی به ساکنان مناطق زلزله زده رامیان اشاره کرد و گفت:علاوه بر ارسال مستمر تجهیزات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، ارایه خدمات  درمانی  و پزشکی به ساکنان این مناطق ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه شنبه گفت:با فوت ۱۳۲ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۵۴۲ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.


http://www.caspiankhabar.com/91133



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96