اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



طرح نسخه الکترونیکی در نیمی از داروخانه‌های استان گلستان اجرایی شد
مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه‌ها گفت: مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان بهمن پرداخت شده و همه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، مهرداد کمانگری صبح امروز در رزمایش سایبری سازمان  بیمه سلامت  ایران اظهار داشت:پنل به همراه سرویس به  دارو خانه‌ها ارائه شده و  داروخانه ‌ها می‌توانند از سامانه‌های خود برای ارائه خدمات استفاده کنند.

وی ادامه داد:در گذشته برای تایید داروهای گران قیمت از سامانه تایید دارو استفاده می‌شد که در حال حاضر سرویس‌های آن در نسخه  الکترونیک ی هم وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان اظهار کرد:در نتیجه هم سرویس تایید دارو و هم نسخه الکترونیکی به داروخانه‌ها ارائه شده و نیازی به استفاده داروخانه‌ها از پنل بیمه استفاده وجود ندارد و به راحتی می‌توانند با سامانه‌های خود خدمات ارائه خدمت کنند.

وی با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت اشاره کرد در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، 22 درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات  درمانی  در سال 98 داشته است.

کمانگری گفت:مجموعه بدهی بیمه سلامت در سال 98 به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود 3 ماه است، مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان های غیردانشگاهی تا پایان بهمن‌ماه پرداخت شده و همه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است.

وی افزود:اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال 97 بخش‌های دولتی دانشگاهی پرداخت شده و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ 100 میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه‌ها است و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

کمانگری بیان کرد:بودجه مصوب هیئت دولت برای امسال در حدود 13 هزار و 500 میلیارد تومان است که تا کنون باید 4 هزار و 500 میلیارد تومان بابت 3 ماه از محل یارانه‌ها تامین می شده اما تنها حدود2870 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی گفت:هزینه بستری‌ها در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 8 درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته زیان انباشته را به میزان 50 درصد کاهش بدهیم.

کمانگری افزود:در حال حاضر 100 درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه 99 و 70 درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیراز دولتی دانشگاهی مطالبات دارو خانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال 99 نیز لغایت پایان خردادماه ماه تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه 11 هزار مطب در حال حاضر طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را اجرا می‌کنند، گفت:این اقدام در ترکیه و فنلاند 15 سال طول کشید اما ما با تمام توان خود سعی داریم که هر چه سریع‌تر آن را به نتیجه برسانیم.

کمانگری با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در سال 96 از سوی وزارت ارتباطات نمره 5 را در زمینه سازمان الکترونیک کسب کرده بود، افزود:با اقدامات جدی انجام شده در سال 97، نمره سازمان به 70 ارتقاء پیدا کرد که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:راه‌اندازی پایگاه اطلاعات بیمه‌شدگان کشور از سال 83 بر زمین مانده بود که با وجود تمام مشکلات این موضوع محقق شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: باید توجه داشت که در شرایط سخت  اقتصادی  نمی‌توان هر عمل جراحی را انجام داد.در صورتی که این اقدامات سریع‌تر و در دوران طرح تحول سلامت انجام می‌شد، گام‌های بزرگ‌تری برداشته می‌شد.

وی گفت:مسلما تغییر رفتار مقاومت‌هایی به همراه خواهد داشت که در این زمینه باید با شرکای کاری صحبت و مشورت کنیم تا در نهایت روش مناسبی انتخاب شود.

کمانگری بیان کرد:سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان‌های دولتی به صورت کامل اجرا شده و در بیمارستان‌های خصوصی به صورت پایلوت در حال انجام است به نحوی که در تولید زیرساخت‌ها اقدامات بزرگی انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استانگلستان ادامه داد:باید به سمت اپراتوری پیش رویم تا کار با سرعت پیش رود و ظرفیت‌های جدید ایجاد شود.


http://www.caspiankhabar.com/91134



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96