اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان خیانت امارات به فلسطین و توهین شارلی ابدو را محکوم کرد
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با محکومیت اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) گفت که اقدام ننگین اخیر حکام امارات در برقراری رابطه با رژیم غاصب اسرائیل باعث قوی‌تر شدن وحدت فلسطینی ها با جبهه مقاومت شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های  نماز جمعه  امروز گرگان اظهار داشت:آمریکا و امارات متحده عربی خیال می کردند که با این اقدام خود سبب تفرقه و شکست در میان مسلمانان می شوند در حالی که اتفاقی بر خلاف خیال باطل آن ها رخ داد.

توافق اخیر حکام امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، واکنش خشم و انزجار شخصیت ها، جریان های  سیاسی ، علما و نخبگان، چهره های رسانه ای و شبکه های اجتماعی منطقه را در پی داشت.

خطیب جمعه گرگان اقدام اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص)را محکوم کرد و گفت:دشمنان اسلام بدانند که این اقدام آن ها، روحیه مسلمانان را تضعیف نکرده و باعث قوت روحیه آنان می شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:پیامبران الهی نزد همه ملت ها، مکرم و مقدس هستند و اینگونه اقدامات، نشان دهنده عداوت و ضدیت دشمنان با همه ادیان و پیامبران الهی است.

نورمفیدی ادامه داد:مسلمانان باید از این اقدام دشمنان درس گرفته و بدانند که دشمنان خیرخواه آن ها نبوده و نیستند.

نشریه فرانسوی"شارلی ابدو"ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی نیز در صفحه نخست خود با انتشار مطلبی با عنوان"من شارلی هستم"اقدام به توهین به پیامبر اسلام(ص)نمود که با واکنش‌ مسلمانان روبرو شد.

این نشریه یازدهم شهریور ماه امسال نیز بار دیگر اقدام به بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز خود کرد.

رهبر معظم انقلاب چند روز قبل این اقدام نشریه فرانسوی را محکوم کردند.

اقدام نشریه شارلی ابدو با محکومیت مقامات سیاسی و مذهبی کشور و برخی دیگر از مردم کشورهای اسلامی هم مواجه شده است.

امام جمعه گرگان همچنین بر رعایت پروتکل های  بهداشت ی برای مقابله با شیوع ویروس  کرونا  تاکید کرد.

نورمفیدی با بیان اینکه از لحاظ شرعی هم وظیفه داریم سلامتی خود را حفظ کنیم، افزود:می توانیم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از برپایی اجتماعات به دستورات ستاد ملی کرونا عمل کرده و خود را در برابر ابتلا به این ویروس مصون نگه داریم.

خطیب جمعه گرگان همچنین از خیرین و تلاش کادر درمانی در ارایه خدمات در ایام مواجهه با کووید ۱۹ و همراهی هیئات عزاداری در رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسم دهه نخست محرم قدردانی کرد.

وی به وقوع  زلزله  اخیر در رامیان هم اشاره کرد و از مسوولان دستگاه های مرتبط خواست نسبت به تامین سریع تر مسکن خسارت دیدگان و حل سایر مشکلات اقدام کنند.

مطابق گزارش حجت الاسلام محسن کیایی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان، نماز جمعه این هفته ۲۱ شهریور با تایید ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ۱۰ شهر آزادشهر، کلاله، گنبد، نگین شهر، علی آباد، فاضل آباد، مزرعه‌کتول، گالیکش، گرگان و سرخنکلاته برگزار شد.


http://www.caspiankhabar.com/91144



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96