اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبرداد

لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان از ابتدای سیل سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، سیدمحسن حسینی اظهار کرد: لایروبی  یکی از ۸ عملیات مهندسی رودخانه است که شرکت آب منطقه ای گلستان در راستای حفظ و حراست از رودخانه های استان مجاز به انجام است و عملیات لایروبی بیشتر برای سیل های با دوره بازگشت کوتاه موثر است.  

وی بیان کرد:قبل از سیل سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی می شد که در حین ۲ ماه سیل، حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شد.از ابتدای خرداد ۹۸ تا انتهای آذر ۹۸ نیز با استفاده از سایر موافقت نامه ها، پیمانکاران خیر و مشارکت همدلانه سپاه و ارتش ۲۰۰ کیلومتر عملیات لایروبی در استان صورت گرفت. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه تصریح کرد:از اواخر پاییز ۹۸ با تخصیص اعتبارات مرتبط با سیل، ۴۰ میلیارد تومان به ساماندهی رودخانه ها اختصاص داده شد که با توجه به اینکه این اعتبارات در قالب اسناد و اوراق بود و شامل تنزیل می شد، برنامه ریزی حدود ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه ها با این اعتبارات انجام شد که تاکنون بیش از ۱۸۰ کیلومتر لایروبی انجام شده است و باقی مانده تا پایان شهریور به پایان می رسد. 

بر اساس اعلام آب منطقه ای گلستان، طبق اقدامات انجام شده از ابتدای سال ۹۸ تا انتهای شهریور ۹۹ حدود ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان لایروبی می شود.


http://www.caspiankhabar.com/91161



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96