اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون علوم پزشکی گلستان خبرداد

توزیع واکسن آنفلوانزا در گلستان از ۱۰ مهرماه
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از ۱۰ مهرماه واکسن آنفلوانزا در همه استان های کشور و در گلستان توزیع می شود.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، پانیذ صدرایی بعدازظهر شنبه در خصوص جزئیات توزیع واکسن آنفلوانزا اظهارکرد:با توجه به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک به جهت جلوگیری از سرایت  کرونا  از سوی مردم، تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه مردم، ضرورت ندارد.

وی افزود:۱۶ میلیون عدد واکسن آنفلوانزا در کشور با ارز دولتی با قیمت ۵۰ هزار تومان در دسترس سایر هموطنان قرار خواهد گرفت که افراد می توانند با ارائه کارت ملی و ثبت نام در سامانه مورد نظر، به داروخانه های سراسر کشور مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

صدرایی ادامه داد:در مرحله اول توزیع واکسن آنفلوانزا، تعداد ۵.۲ میلیون واکسن آنفلوانزا با نام علمی Influ Vac به صورت رایگان از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مراکز بهداشتی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد:در این مرحله، تمام مادران باردار، همه پرسنل بهداشتی، درمانی، خدماتی، اداری، و انتظامات شاغل در بیمارستان های دولتی با هماهنگی معاونت درمان، همه گروه های اولویت دار که زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند مانند بیمارستان های غیردولتی، خصوصی و خیریه، همه پرسنل خانه های بهداشت و اورژانس ۱۱۵، واکسن را دریافت خواهند کرد.

صدرایی بیان کرد:پرسنل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست که با پرندگان ارتباط دارند، پرسنل بهداشتی درمانی سایر سازمان ها و ادارات دولتی با هماهنگی و معرفی نامه از دستگاه مربوطه، پرسنل نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی شاغل در بخش های بهداشتی با نظر اداره بهداشت و درمان از دیگر افرادی هستند که واکسن رایگان تزریق می کنند.

وی یادآورشد:همچنین واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، بیمارانی که دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن هستند مانند بیماران سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، افرادی که پیوند اعضا انجام داده اند با هماهنگی معاونت درمان و انجمن های مربوطه، واکسن توسط مراکز بهداشت توزیع می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه گفت:درصورتی که نیاز کشور، بیش از این تعداد واکسن باشد، با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان، واکسن با قیمت ارز نیمایی خریداری و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.


http://www.caspiankhabar.com/91174



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96