اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ساخت ۵ بیمارستان در گلستان؛ بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس توسط قرارگاه خاتم الانبیاء احداث می‌شود
استاندار گلستان با بیان اینکه ساخت ۵ بیمارستان در استان در دست اقدام است، گفت: ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهدا در اولویت قرار دارد و به محض تحویل زمین به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، قرارگاه تعهد کرده در مدت ۳ سال آن را تحویل دهد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، هادی حق‌شناس ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان  گنبد کاووس اظهار داشت:گنبدکاووس دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری ، قومیتی و بازرگانی منحصر به فردی است و بی‌تردید استقرار منطقه آزاد اینچه‌برون، فعال شدن پایانه مرزی و آغاز عملیات احداث راه‌آهن اینچه‌برون-گنبدکاووس-آزادشهر-شاهرود سبب رشد بیش از پیش این شهرستان و استان را فراهم خواهد آورد.

وی افزود:در دوران جنگ تحمیلی زیرساخت‌های 5 استان کشور به صورت کامل از بین رفت و هزینه‌های وارد آمده یک‌هزار میلیارد دلار برآورد شد و 3 سال بعد از پایان جنگ و به دلیل حمله صدام به کویت سازمان ملل عراق را به عنوان آغازگر جنگ معرفی کرد.

 استاندار  گلستان گفت:در عصر حاضر اما از 17 اردیبهشت 97 که ترامپ از برجام خارج شده تا امروز کشور حداقل 150 میلیارد دلار به علت عدم فروش نفت متضرر شده و البته خسارات غیرملموس دیگر نیز بر اقتصاد و زندگی مردم وارد آمده است.

وی افزود: تحریم ‌های وارد شده بر ملت ایران در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و به معنای واقعی در جنگ  اقتصادی  هستیم و حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز با مسئله فروش نفت و تحریم‌های بانکی مواجه نبودیم.

استاندار گلستان گفت:ضریب امنیت غذایی در این دولت رشد خوبی داشته و میزان تولیدات محصولات کشاورزی از 96 میلیون تن به 130 میلیون تن رسیده و در حالی که در سال‌های 90 و 91 سالانه 4 تا 5 میلیون تن واردات گندم صورت می‌گرفته امروز از واردات گندم خبری نیست.

حق‌شناس گفت:میزان برداشت ایران از منابع مشترک پارس جنوبی از 300 میلیون متر مکعب در سال 92 به 570 میلیون متر مکعب در سال جاری رسیده و تولیدات پتروشیمی 3 برابر شده و اگر تحریم نبودیم از محل صادرات محصولات پتروشیمی بیش از 30 میلیارد دلار درآمد داشتیم.

استاندار گلستان اظهار کرد:در شهرستان گنبدکاووس پروژه‌های بسیار خوبی نظیر زنجیره مرغ چیکا اجرایی شده و طی 2 سال گذشته قریب به نیمی از پروژه‌های استان در حوزه این شهرستان بوده است.

وی افزود:ساخت  بیمارستان  400 تختخوابی جایگزین بیمارستان شهدا در اولویت قرار دارد و مکاتبات لازم با وزرای دفاع و ورزش صورت گرفته و به محض تحویل زمین به  قرارگاه خاتم الانبیا ء  سپاه  عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد و قرارگاه تعهد کرده در مدت 3 سال آن را تحویل دهد.

حق‌شناس گفت:ساخت 5 بیمارستان با ظرفیت یک‌هزار تخت علاوه بر بیمارستان شهدای گنبد کاووس در دست اقدام است و در آینده نزدیک بیمارستان مراوه‌تپه نیز افتتاح خواهد شد.

وی افزود:در حال حاضر به ازای هر 100 هزار نفر 1.38 بیمار در استان وجود دارد که این میزان در سطح کشور بالای 11 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است و در 7 ماه گذشته در کشور به ازای هر 100 هزار نفر 17 فوتی بوده که این میزان در گلستان بین 6 تا 7 فوتی بوده که این نشان دهنده آن است که استان جز استان‌های برتر کشور در رعایت پروتکل‌های  بهداشت ی است.

استاندار گلستان اظهار کرد:باید تا پاک‌سازی کامل از ویروس  کرونا  رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه باشد و البته در این مسیر همراهی همه مردم، علما، مدیران و کادر  درمانی  شایسته تقدیر است.


http://www.caspiankhabar.com/91196



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96