اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جهانپور مطرح کرد

کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان گلستان/۴۰ درصد تخت ها فرسوده است
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان گلستان خبرداد و گفت: ۴۰ درصد تخت های درمانی گلستان فرسوده است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، کیانوش جهانپور ظهر سه شنبه در حاشیه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا  اظهارکرد:اولین سفر خارج از مرکز وزیر  بهداشت  در ایام شیوع کرونا به گلستان رقم خورد و در خصوص توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، دندانپزشکی جامع محور، طرح مدارس عاری از پوسیدگی، استقرار پایگاه سلامت عشایر، ارتقا امکانات نیروهای انسانی دانشگاه علوم پزشکی و شتاب بخشی به طرح‌های توسعه و نیمه تمام دانشگاه قول‌های مساعد داده شد.

طبق گفته جهانپور ۴۰ درصد تخت‌های درمانی گلستان فرسوده بوده که احداث بیمارستان ‌های جایگزین در دستور کار خواهد بود.

وی افزود:هیچ منطقه‌ای در کشور عاری از ویروس نیست و وضعیت هشدار در همه جا وجود دارد اما در برخی جاها به دلیل تعداد بالای بیماران این وضعیت قرمز یا هشدار جدی است.

جهانپور بیان کرد:بازگشایی مدارس بر عهده وزارت بهداشت نبوده و ما تنها متولی سلامت هستیم و پروتکل‌های کم خطر کردن بازگشایی‌ها را اعلام می‌کنیم؛ همان طور که برای هزار و ۳۰۰ صنف در کشور انجام شد.

جهانپور در خصوص جذب استخدامی‌های ۸۹ روزه گفت:این افراد در آزمون‌های پیش رو در اولویت استخدام قرار خواهند داشت.

طبق گفته وی علاوه بر مجوز استخدام ۱۰ هزار کادر درمان که قبلاً صادر شده بود مجوز استخدام سه هزار نفر هم اخیراً صادر و برنامه ریزی برای جذب هفت هزار نفر دیگر هم در دستور کار است.

وی ادامه داد:چهار دستگاه سی تی اسکن به ظرفیت درمان گلستان تا پایان سال اضافه خواهد شد.

جهانپور بیان کرد:در گلستان کمبود نیروی انسانی کادر درمان وجود دارد و به زودی از محل اخذ مجوزها آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد که گلستان هم اولویت خواهد داشت.


http://www.caspiankhabar.com/91209



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96