اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شیوع کرونا اهدای خون در گلستان را کاهش داد
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و با وجود افزایش نیاز به خون، تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون در این استان کاهش یافت.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی  انتقال خون  گلستان، سیدصادق بنی‌عقیل اظهار داشت: با شیوع این بیماری نه تنها مراجعه به شدت کاهشه داشته، بلکه ذخایر خون و فرآورده‌های آن هم در حال اتمام است.

وی بیان کرد:همچنین با توجه به قرار داشتن در فصل سرد سال و نیاز مبرم بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطان و زنان باردار به خون و فرآورده‌های آن، کاهش جمعیت اهداکننده به یک چهارم، کار را با مشکل مواجه کرده و باعث به خطر افتادن جان بیماران نیازمند شده است.

وی با بیان اینکه خودداری از ترددهای غیرضروری اثر خوبی در کاهش شیوع و کم شدن سرعت انتشار این بیماری دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه اهدای خون، ماندن در خانه جایز نیست و کسانی که شرایط اهدا دارند، به مراکز ثابت و سیار مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت:مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون از ضدعفونی کردن لوازم و مکان‌های خون‌گیری اطمینان کامل داشته باشند.

بنی‌عقیل گفت:گلستان بطور متوسط روزانه نیازمند ۴۰ تا ۷۰ واحد خونی است.

وی تاکید کرد:اهدای خون نه تنها در انتقال ویروس  کرونا  تاثیر ندارد، بلکه سیستم ایمنی بدن را در مواجه با این ویروس مقاوم‌تر می‌کند.

 تاکنون ابتلای ۱۲ نفر به ویروس کرونا در گلستان قطعی اعلام شد و ۵ نفر فوت کردند.

 ویروس کرونا از اوایل دی ماه در«ووهان»واقع در استان«هوبی»چین پدیدار شد و تاکنون حدود ۵۰ کشور و جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد.

ایران پس از چین دارای بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/9121



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96