اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش ۶۰ درصدی وفات در گنبدکاووس ناشی از کرونا
رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس اعلام کرد که در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۲۴۰ مورد فوت در این شهرستان مرزی ثبت شده که ۴۹۷ مورد معادل تقریبی ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، جلیل گلدی امانزاده روز پنجشنبه شیوع  کرونا  و مرگ و میر ناشی از آن‌را علت اصلی افزایش آمار  فوت ی‌ها در  گنبد کاووس دانست و افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی، سوانح رانندگی و کهولت سن از دیگر علل مرگ میرهای ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد:شیوع ویروس کووید ۱۹ همچنین سبب کاهش ۳۱۵ مورد معادل تقریبی ۱۷ درصد ازدواج ها در گنبدکاووس شد و آمار یک‌هزار و ۹۸۲ ازدواج ۶ ماهه نخست سال گذشته را به یک‌هزار و ۵۷۷ مورد رساند.

امانزاده، درخصوص آمار ثبت شده طلاق طی ۶ ماه نخست امسال نیز گفت:در این مدت ۳۶۱ مورد طلاق در گنبدکاووس ثبت شد که تنها چهار مورد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گفته وی، نسبت ازدواج به طلاق در ۶ ماهه نخست امسال در گنبدکاووس، ۶ به یک است یعنی به ازای هر ۶ ازدواج یک طلاق ثبت شد.

رییس  ثبت احوال  گنبدکاووس همچنین از ثبت سه هزار و ۴۸۸ مورد ولادت در این شهرستان طی نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت:این تعداد ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ مورد کاهش داشت.

امانزاده درخصوص صدور کارت هوشمند ملی برای واجدین شرایط در گنبدکاووس نیز گفت:تاکنون کارت هوشمند برای ۹۱ درصد مردم این شهرستان صادر شده و ۲۴ هزار نفر معادل ۹ درصد هنوز درخواستی برای دریافت کارت نداده‌اند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت دیروز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت که براساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۳۷ نفر بستری شدند با این حساب، مجموع بیماران کرونا به ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر و شمار جانباختگان به ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسید.

شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.


http://www.caspiankhabar.com/91269



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96