اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شناسایی ۱۲۰ مورد آبیاری مزارع با فاضلاب در گلستان
مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۲۰ مورد آبیاری مزارع با فاضلاب شناسایی و اخطاریه‌های آن به مالکان امر صادرشد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا کابلی مدیر دفتر محیط زیست  و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:آبیاری مزارع و زمین‌های  کشاورزی  با  فاضلاب  خام و تصفیه نشده یکی از مشکلاتی است که سالهاست مورد توجه مسئولان قرارگرفته است، زیرا به طور مستقیم با سلامت شهروندان جامعه ارتباط دارد.


او افزود:انواع سبزی، صیفی و محصولاتی که در اراضی کشاورزی مورد آبیاری با فاضلاب خام تولید می‌شود، ممکن است بدون نظارت برشیوه پرورش و آبیاری وارد بازار شوند و با مصرف آن سلامت افرادجامعه به خطر افتد.


مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۲۰ مورد آبیاری مزارع با فاضلاب خام شناسایی و اخطاریه‌های آن به مالکان امر صادرو رونوشت اخطاریه‌ها برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی(سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، محاکم قضایی و...)ارسال شده است.

کابلی گفت:براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی مانند آلوده کردن آب آشامیدنی و توزیع آن، دفع غیر بهداشتی فضولات دامی و مواد زائد، تخلیه سموم در رودخانه‌ها و استفاده غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است، طبق ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت پیشگیری از آلوده ساختن منابع آبی را برعهده دارد.


او گفت:هرچند شرکت آب منطقه‌ای مسئولیت قانونی در این خصوص ندارد، اما همواره و بطورمستمر از محل دفع فاضلاب بازدید و در صورت استفاده از آبیاری مزارع با فاضلاب خام، ضمن تذکر شفاهی، اخطاریه‌های آن را برای مالک ابلاغ و مراتب به دستگاه‌های مرتبط اعلام میکند.


http://www.caspiankhabar.com/91279



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96