اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

در صورت تکرار سیل ۹۸ باز هم ۵۰ درصد خسارات رقم خواهد خورد
استاندار گلستان گفت: سیل سال گذشته بیش از ۴۸۰۰ میلیارد تومان خسارت مادی به گلستان به بار آورد و اگر چنانچه امروز سیل سال ۹۸ تکرار شود ۵۰ درصد این خسارات رقم خواهد خورد چراکه تنها ۴۰ درصد لایروبی اتفاق افتاده و هنوز سد نرماب به اتمام نرسیده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  استاندار ی گلستان، هادی حق‌شناس امروز در آیین افتتاح ۸۷ واحد مسکونی  سیل ‌زده در  گمیشان ، اظهار کرد:در جریان سیل سال گذشته استان گلستان، هرکسی که می‌توانست برای جبران خسارت‌های سیل اقدام کند در کنار مردم سیل‌زده قرار گرفت کما اینکه مردم شریف استان در هر حادثه در کنار یکدیگر بودند و نمونه والای آن در دفاع مقدس و تقدیم ۴ هزار شهید گلستانی بود.

وی بیان کرد:در سیل گلستان ۳ هزار میلیارد تومان به‌صورت نقدی، تسهیلات و بلاعوض به مردم ارائه و همچنین ۶۵ هزار تن سیمان به‌صورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان و صدور پروانه ساختمانی رایگان توسط دهیاران، بخشداران، فرمانداران و شهرداران به مردم ارائه شد.

استاندار گلستان ادامه داد:از حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل، ۱۴ هزار واحد تعمیراتی و ۷ هزار و ۷۰۰ مورد نیز احداثی بود.از این تعداد ۲۰۰۰ واحد را سه سپاه نینوا، قدس و امام رضا(ع)ساختند و یا تعمیر کردند.

حق‌شناس گفت:بر اساس ارزیابی‌هایی که داشتیم، معادل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف مردمی برای منطقه سیل‌زده اختصاص یافت.

وی در ادامه گفت:غفلت تاریخی در بخش آب، فاضلاب و رودخانه‌های استان اتفاق افتاده و روز گذشته با همراهی نمایندگان مجلس، یک صورت وضعیت چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی را به وزیر نیرو تحویل دادیم تا بخشی از این اعتبارات طی سال جاری و سال آینده و برنامه هفتم توسعه، به استان اختصاص پیدا کند.

استاندار گلستان بر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تأکید کرد و گفت:در سیل واحدهای مسکونی که مقاوم‌سازی شده بود، خسارت ندیدند.در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در گلستان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.امسال دو زلزله و دو سیل در استان اتفاق افتاده است و یک هزار واحد مسکونی برای احداث در دست اقدام داریم.


http://www.caspiankhabar.com/91287



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96