اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مرتفع‌ترین چرخ فلک ایران در شهربازی گرگان نصب می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: به دنبال نصب مرتفع‌ترین چرخ و فلک کشور در شهربازی گرگان هستیم که نظیر آن در ایران وجود نداشته باشد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  سیدمحمد مرتضوی  به پروژه  شهربازی   گرگان  اشاره کرد و گفت:شهربازی یکی از انتظارات چند ساله مردم گرگان بوده است، البته شهربازی که کیفیت مطلوب داشته باشد زیرا اکنون هم در گرگان شهربازی داریم اما از دیدگاه مردم با شهربازی مطلوب شهر گرگان فاصله دارد.

وی افزود:کار انجام شده در منطقه  هزارپیچ  از چند جهت قابل تامل است، تمرکز پروژه‌های اینچنینی را در محور ناهارخوران از بین بردیم، منطقه هزارپیچ از لحاظ چشم انداز و زیبایی قابل تامل است، شهربازی جدید در مبادی ورودی غرب گرگان قرار دارد و مسافران در کمترین فاصله ممکن می‌توانند به این نقطه برسند.

مرتضوی ادامه داد:مساحت شهربازی گرگان 15 هکتار است و جزو پنج شهربازی بزرگ کشور به شمار می‌رود، در این شهربازی فقط امکانات و وسایل بازی در نظر گرفته نشده بلکه مراکز اقامتی و تجاری در این منطقه وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد:یکی از اهداف ما رونق کسب و کار و اقتصاد شهر گرگان است، به نمادهای اصلی شهربازی هم به صورت کامل توجه شده و به دنبال نصب مرتفع‌ترین چرخ و فلک کشور در شهربازی گرگان هستیم که نظیر آن در ایران وجود نداشته باشد.با استقرار سورتمه، ترن هوایی و وسایل بازی مدرن، شهربازی گرگان در کشور جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص اعتبارات لازم برای احداث شهربازی گرگان گفت:تصور ما اعتبار 450 میلیاردی برای پروژه شهربازی گرگان بود و خوشبختانه تفاهم نامه با قرارگاه خاتم و بخشی از آن که هلدینگ شهید رجایی است منعقد شده که کارهای بزرگی در کشور انجام داده‌اند.

مرتضوی افزود:طبیعی است که چنین مجموعه‌هایی کمترین تاخیر را در روند احداث خواهند داشت و بهترین گزینه را برای احداث این شهربازی انتخاب کردیم و کار بزرگی در این دوره به شمار می‌رود.

وی ادامه داد:شهردار گرگان در فرآیند شکل گیری این مذاکرات زحمات زیادی کشید، فاز نخست شهربازی گرگان 160 میلیارد تومان هزینه دارد که در این فاز زیرساخت‌ها آماده می‌شوند و راه‌های دسترسی و دیواره سازی کامل خواهد شد تا امکان نصب و استقرار دستگاه‌ها در فاز اول فراهم شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد:شهربازی را باید در قالب پروژه ای ببینیم که تامین مالی آن با همکاری و مشارکت همگانی انجام شود، از بخش خصوصی که توانایی خرید سهام دارد و مردم که منابع مالی را اختصاص می‌دهند در تامین اعتبار کمک می‌گیریم.

وی یادآور شد:این پروژه در قالب یک شرکت سهامی عام که بسیار شفاف عمل می کند قرار خواهد گرفت که از لحاظ مالی تعدادی از پروژه‌های  شهرداری  گرگان از جمله شهربازی در این شرکت قرار بگیرند و پروژه‌های دیگری مانند تله کابین و هتل ناهار خوران که توجیه  اقتصادی  دارند زیرمجموعه این شرکت شوند و سهامدار اصلی آن مردم خواهند بود.

وی در پایان گفت:بنای ما این است نگرانی و دغدغه فکری که در خصوص تامین منابع مالی شهربازی وجود دارد و به هزار میلیارد تومان رسیده برطرف شود، باید از روش‌های جدید تامین مالی استفاده کنیم و در حال شکل گیری و ساماندهی این فعالیت‌ها هستیم.


http://www.caspiankhabar.com/91310



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96