اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جایگزینی بیمارستان طالقانی دغدغه بخش درمان گرگان
دویست و پنجاه و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و شهردار، اعضای شورا و رئیس مرکز بهداشت گرگان برگزار شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، نائب رئیس شورای اسلامی شهر  گرگان  در این جلسه گفت:گرگان با وجود اینکه مرکز استان است اما محرومیت‌هایی در بخش درمان آن دیده می‌شود.در مجموعه  شهرداری  و  شورای شهر  به دنبال این هستیم تا با به بخش درمانی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با سلامت شهروندان سر و کار دارد، کمک کنیم.

ناصر گرزین بیان کرد:ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی شصت کلاته، جایگزینی بیمارستان کودکان طالقانی، آنژیوگرافی قلب بیمارستان صیاد شیرازی، تجهیزات درمان سرطان، راه‌اندازی بخش پیوند کلیه، اورژانس شبانه‌روزی در زیارت و...از جمله مواردی است که نیاز است در گرگان شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد:با وجود اینکه سال‌ها از استان مازندران جدا شده‌ایم اما هنوز در حوزه  بهداشت  و درمان در برخی موضوعات وابسته به این استان هستیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در بخش بهداشت و درمان، تصریح کرد:بخش زیادی از تجهیزات در بیمارستان صیاد شیرازی و ۵ آذر به علت استفاده بیش از حد، مستعمل شده و نیاز به جایگزینی دارد.

شهردار گرگان نیز در این جلسه گفت:با توجه به ارتباطات شهرداری گرگان با شهرداری گوانگژو، این آمادگی وجود دارد تا از این ظرفیت برای گسترش همکاری‌ها و دریافت تجربیات این کشور در مبارزه با  کرونا  استفاده کنیم.

 عبدالرضا دادبود  تصریح کرد:آمادگی داریم برای پیشبرد اهداف بهداشتی و درمانی، هر آنچه در توان داریم را در خدمت همکاران دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با دستور  فرمانداری ، از شنبه محدودیت رفت‌وآمد در تفرجگاه‌های گرگان اعمال‌شده است، گفت:ضدعفونی برخی فضاهای عمومی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار گرگان با اشاره به جایگزینی  بیمارستان طالقانی ، تصریح کرد:آمادگی همکاری برای تغییر کاربری زمین بیمارستان طالقانی را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت:دغدغه اصلی ما در شهر گرگان، جایگزینی بیمارستان طالقانی است که زیرساخت‌های آن فراهم‌شده و امیدواریم با کمک نمایندگان بتوانیم با اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳، تا پایان سال کلنگ زنی این بیمارستان را داشته باشیم.

 عبدالرضا فاضل  با اشاره به معطل ماندن ۱۱ ساله پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی شصت کلاته، گفت:در سال ۹۹، ۵۵ میلیارد تومان بودجه برای آن دیده شده و پروژه به پیمانکار واگذار شده است.در حال حاضر مقاوم‌سازی سازه قبلی در دست انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر در بخش بهداشت و درمان گرگان، گفت:تعداد تخت‌های دیالیز بیمارستان ۵ آذر از ۲۴ تخت به ۴۵ تخت افزایش یافته است.همچنین تعداد تخت‌های شیمی درمانی این بیمارستان نیز از ۱۲ تخت به ۴۵ تخت افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد:قبل از شیوع کرونا هیچ دستگاه اکسیژن سازی در گرگان نداشتیم اما الان ۵ دستگاه اکسیژن ساز داریم.تعداد دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن هم از یک دستگاه به دو دستگاه افزایش یافته و ۳۵ تخت آی سی یو نیز در همین مدت به ظرفیت بیمارستانی ما در گرگان اضافه شده است.

وی گفت:در حال حاضر ۹۷۰ متخصص در سطح استان داریم که از این تعداد ۶۱۰ متخصص در گرگان فعالیت می‌کنند.

فاضل بیان کرد:شیوع کرونا در مجموع حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضرر وارد کرده است.


http://www.caspiankhabar.com/91322



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96