اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز طرح زمستانه راهداری از امروز در گلستان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز طرح راهداری زمستانه خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامرضا بیکی  معاون  راهداری  اداره کل راهداری و  حمل و نقل  جاده‌ای گلستان گفت:همزمان با شروع بارش‌های زمستانی تدابیر و اقدامات لازم برای مقابله با آن‌ها و انجام فعالیت‌های راهداری در طول محور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

او گفت:این تدابیرشامل هماهنگی با ادارات شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.


بیکی افزود:همچنین ساماندهی عوامل راهداری، به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات و استقرار آن‌ها در راهدارخانه ها، هماهنگی با ادارات کل شرق سمنان و خراسان شمالی، آماده سازی ۲۳ راهدارخانه و دپوی شن و نمک به مقدار ۱۰ هزار تن در راهدارخانه‌ها از دیگر اقدامات است.

او با بیان اینکه استان گلستان دارای هزار و ۵۲۱ کیلومتر محور و ۶۹۶ گردنه برفگیر است، افزود:در فصل زمستان این محور‌ها تحت تاثیر بارش‌های زمستانی قرار می‌گیرند و طرح راهداری زمستانه که از امروز یک آذر ماه شروع شده، به طور مستمر در آن‌ها اجرا می‌شود.

بیکی افزود:تمام تلاش راهداران بازنگه داشتن مسیر‌ها و خدمات رسانی به موقع به کاربران جاده‌ای است و در طول اجرای طرح راهداری زمستانه بخصوص در مواقع بحرانی در آماده باش کامل هستند.

 

  مهدی میقانی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم در مورد  طرح زمستانه گفت:در این طرح ۳۱۵ نیرو و عوامل راهداری و ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در قالب اکیپ‌ها و گشت‌های راهداری فعالیت می‌کنند.


او افزود:، گشت‌های نظارتی و راهداری اداره کل به نام گشت‌های راه و ترابری در طول اجرای این طرح در محور‌ها بویژه محور‌های کوهستانی وپرتردد حضور دارند و از قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و راهداری زمستانه مستقر در اداره کل نظارت می‌شوند.


میقانی گفت:قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و راهداری زمستانه ۲۴ ساعت قبل از هر بارش و بحران نیرو‌های کشیک را ساماندهی کرده و در نقاط مشخص شده مستقر می‌کند و با هماهنگی مدیریت بحران استان و دستگاه‌های عملیاتی و امدادی دیگر، برنامه‌های عملیاتی گوناگون را در شرایط متفاوت اجرا خواهد کرد.


او گفت:مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان با شماره تماس ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ در شبانه روز برای اعلام آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها و راهنمایی مسیر‌های مناسب در خدمت کاربران جاده‌ای می‌باشد.

 

استان گلستان بالغ بر ۵ هزار کیلومتر انواع راه دارد.


http://www.caspiankhabar.com/91373



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96