اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار مراوه‌تپه: مشکل قطعی آب، برق و گاز در روستاهای زلزله‌زده نداریم
فرماندار مراوه تپه گفت: گروه‌های اعزامی به روستاهای آسیب پذیر برای بررسی خسارت اولیه، هیچ گزارشی از خسارت اعلام نکردند و خوشبختانه قطعی آب، برق، گاز و تلفن هم نداریم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  امانگلدی ضمیر  در  مراوه تپه ، اظهار داشت: زلزله  4.8 ریشتری در شهرستان مراوه تپه که شامگاه چهارشنبه رخ داد خوشبختانه خسارتی نداشت و فقط دو نفر دچار مصدومیت جزیی شدند که یکی از آنها به صورت سرپایی درمان شد و دیگری را به مرکز درمانی انتقال دادیم اما حال عمومی وی خوب است و مشکل خاصی ندارد.

وی افزود:گروه‌های امدادی ما و تیم ارزیاب کننده که مسئولیتش با بنیاد مسکن است به مناطق مختلف اعزام شدند تا شرایط را بررسی و ارزیابی کنند.

وی ادامه داد:6 گروه اعزامی به روستاهای آسیب پذیر برای بررسی خسارت اولیه، هیچ گزارشی از خسارت اعلام نکردند و خوشبختانه قطعی آب، برق، گاز و تلفن هم نداشتیم.

 فرماندار  مراوه تپه با اشاره به زلزله 5.2 ریشتری که مهرماه در این شهرستان رخ داد، گفت:310 واحد مسکونی از زلزله مهرماه در مراوه تپه آسیب دیدند که انعقاد قرارداد برای بازسازی 114 واحد انجام شده و آمادگی برای بازسازی سایر واحدها هم وجود دارد.

ضمیر با بیان اینکه 87 درصد جمعیت مراوه تپه ساکن روستا هستند، تصریح کرد:بیشتر خانه‌های این منطقه خشتی و گلی است و 67 درصد کم دوام هستند، به دلیل قدیم ساخت بودن این خانه‌ها هنگام زلزله‌های نسبتا شدید دچار ترک خوردگی می‌شوند.

وی افزود:بین سال‌های 84 تا 98 حدود دو هزار و 500 واحد مسکونی در مراوه تپه ساخته شده که هنگام زلزله آسیب ندیدند و نشان می‌دهد که خانه‌های قدیمی در این زلزله‌ها آسیب پذیرند.

ضمیر با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون دو هزار و 550 واحد مسکونی در مراوه تپه احداث یا برای آنها پروانه صادر شده است، گفت:796 واحد مسکونی مربوط به سیل است که تحویل داده شد، مجوز 550 واحد تحت عنوان مسکن محرومان صادر و عملیات آن آغاز شد، پروانه ساخت برای 300 واحد زلزله زده هم صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد:در طرح ویژه برای هزار واحد مسکونی در مراوه تپه پروانه صادر شده که تسهیلات 50 میلیون تومانی پرداخت می‌شود و به خانواده‌های بی بضاعت 15 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهد شد.

ضمیر یادآور شد:از سال 84 تا کنون پنج هزار واحد مسکونی از مجموع 12 هزار و 300 واحد مسکونی را نوسازی کردیم، خانه‌های ترک خورده غیر قابل سکونت نیست اما به عنوان تخریبی محسوب می‌شوند.

به گفته وی، در سیل سال گذشته 80 واحد مسکونی در مراوه تپه احداث و در حادثه رانش زمین هم 40 واحد احداث شد که 30 واحد ان تکمیل شده است.


http://www.caspiankhabar.com/91397



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96