اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر کل گمرکات گلستان خبر داد؛

جلوگیری از ورود کامیون‌های صادراتی به ترکمنستان
مدیر کل گمرکات گلستان گفت: ترکمنستان به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا از پذیرش کامیون های صادراتی و ترانزیتی از مرز اینچه برون، خودداری کرده و اجازه عبور کامیون ها صادراتی و ترانزیتی را نمی دهد.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، سیدابراهیم حسینی مدیر کل  گمرک ات گلستان گفت:کشور  ترکمنستان  از هفته گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع  کرونا ، از پذیرش کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از مرز  اینچه برون ، خودداری کرده و اجازه عبور کامیون‌ها صادراتی و ترانزیتی را نمی‌دهد.

وی افزود:هم اکنون ۲۰ ماشین از ترکیه، ۲۰ ترانزیت که بار خود را در محوطه گمرک تخلیه کرده و ۶۰ واگن پشت مرز باقی مانده و ترکمنستان آن‌ها را پذیرش نکرده است.

حسینی با بیان اینکه اکثر این ماشین‌ها از ترکیه و یا بندرعباس آمده و مقصد آن‌ها ترکمنستان و قزاقستان است، گفت که بار این‌ها خشک بوده و ماندن آن‌ها زیاد دردسر ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد:کشور ترکمنستان تنها کشور مقصد کالای صادراتی ما نیست و به کشور‌های دیگر همچون افغانستان و عراق هم صادرات داریم بنابراین صادرات ما زیاد کاهش پیدا نکرده است.

حسینی با بیان اینکه کالا‌های صادراتی واگن‌ها هم سیمان و پروفیل و کالای خشک بوده است، گفت:ما آمادگی داریم که اگر کشور ترکمنستان بار و کامیونی بفرستد دریافت کنیم.

وی با اشاره یه ضدعفونی و سمپاشی گمرک و مرز، عنوان کرد:مقرر شده روز دوشنبه جلسه‌ای با طرف ترکمنستانی در مرز برگزار شده و امیدواریم که این مشکل حل شود.

حسینی توضیح داد که قبل از این محدودیت، روزانه به طور میانگین ۸۰ دستگاه کامیون و تریلی ترانزیت از مرز اینچه‌برون  گنبد کاووس بین دو کشور تردد می‌کردند.

مدیرکل کمرگات گلستان همچنین بیان کرد که  حمل و نقل  مسافر هم از حدود دو ماه گذشته به دلیل اعمال محدودیت ترکمنستان انجام نمی‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/9143



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96