اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



"حمام قاضی" گرگان مرمت می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از برنامه ریزی و برگزاری نشست‌های چند جانبه با دستگاه‌های مرتبط برای مرمت "حمام قاضی" گرگان یکی از آثار تاریخی دوران صفوی خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد تجری  مدیرکل  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان جلسه مشترک اداره کل  اوقاف  و امور خیریه استان گفت:گردشگری مذهبی فصل مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل اوقاف و امورخیریه است.

او افزود:امامزاده یحیی بن زید(ع)یکی از بنا‌های مذهبی و گردشگری است که انتظار داریم بتوانیم با توجه به فضای موجود و با همکاری با اداره کل اوقاف و هیئت امنای این امامزاده اقدامات مناسبی را اجرایی کنیم.

تجری ادامه داد:"حمام قاضی"در شهر  تاریخی  استرآباد(گرگان)بنایی تاریخی و مهم است که در آینده برای مرمت و احیا این اثر تاریخی تصمیم گیری می‌شود.

او گفت:اداره کل میراث فرهنگی استان برای واگذاری بنا‌های قابل واگذاری اداره کل اوقاف به بخش خصوصی همراه با حمایت و اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای تبدیل به مرکز عرضه صنایع دستی و کاربری‌های مشابه اعلام آمادگی می‌کند.

حمام قاضی متعلق به عصر صفویه است که در بازار نعلبندان گرگان قرار دارد، حمام قاضی گرگان هم اکنون ساختمان مخروبه و بدون کاربری است که بخش‌هایی از آن برای انباری استفاده میشود.۳ در ورودی آن پشت بساط مغازه داران اطراف مخفی مانده و توجهی به آن نمی‌شود.این بنا در زمینی به مساحت حدود ۵۰۰ و ۱۰ متر مربع ساخته شده است.فضا‌های مختلف حمام از قبیل خشک خانه، گرم خانه، حوض خانه و آتش خانه(تون)می‌باشد.این حمام دارای طاق‌های متعدد به همراه قوس‌های جناحی و پوشش گنبدی شکل دارد.


http://www.caspiankhabar.com/91430



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96