اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان با حضور در ایسنا:

دانشجو باید دغدغه مسائل روز کشور را داشته باشد
استاندار گلستان گفت: دانشجویی که دغدغه مسائل روز را نداشته باشد، طبیعی است اثرگذاری‌اش در آینده کشور متناسب با انتظار نخواهد بود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، هادی حق‌شناس ظهر امروز(۱۶ آذرماه)به مناسبت  روز دانشجو ، اظهار کرد:همه کسانی که امروز در  دانشگاه ‌ها در حال تحصیل هستند، قطعاً در آینده کاری برای کشور انجام می‌دهند.ممکن است فرد این نقش را بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی و یا اینکه چندین سال بعد این ایفا کند.

وی با بیان اینکه هر چه فرد به لحاظ فکری ورزیده‌تر شود، قطعاً در ایفای این نقش موفق‌تر خواهد بود، افزود:اگر  دانشجو  دغدغه مسائل کشور را به‌درستی تشخیص دهد، دیر یا زود حتماً به راه‌حل قطعی حل مشکل خواهد رسید.

 استاندار  گلستان بیان کرد:امروز بخش عمده‌ای از مشکلات بنگاه‌های  اقتصادی  ما را می‌توان با به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی حل کرد و نیاز به داشتن مدارک بالاتر نیست.در دنیا نیز در بالای هرم تحصیلات، کاردانی و بعد از آن کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قرار دارد ولی این هرم در کشور ما به خاطر شکل‌گیری طبع مدرک‌گرایی، کمی تغییر کرده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد:اگر دانشجویان به محتوا توجه کنند و مهارتشان را بالا ببرند، خیلی راحت می‌توانند در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شوند.

وی در ادامه گفت:در ابتدای انقلاب مجموع دانشجویان کشور ما به ۱۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسید اما امروز بیش از ۴ میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند.در آن زمان به‌ندرت حتی در یک کوچه دانشجو پیدا می‌شد ولی امروز کوچه‌ای نیست که در آن دانشجو نباشد.

استاندار گلستان بیان کرد:در عصر امروز با توجه به انفجار اطلاعات، راه‌های دسترسی زیادی به مرجع اطلاعات در زمینه‌های گوناگون وجود دارد و به همین خاطر الان نقش مرجع بودنی که دانشجو در گذشته داشته، کمرنگ شده است.


http://www.caspiankhabar.com/91431



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96