اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وضعیت کرونایی بندرترکمن فوق قرمز شد/ مسئولان پاسخگو نیستند؟
در حالی که بندرترکمن در وضعیت فوق قرمز کرونا قرار دارد، مسئولان این شهرستان درباره اقدامات‌شان در خصوص کنترل این بیماری پاسخگوی افکار عمومی نیستند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، با اعلام ستاد ملی مقابله با  کرونا  64 شهر در سراسر کشور در وضعیت قرمز هستند که استان گلستان با 9 شهر در رتبه دوم از لحاظ تعداد شهرهای قرمز قرار دارد.استان فارس با 11شهر قرمز در رتبه اول قرار دارد و پس از گلستان، استان‌های مازندران و قزوین دارای 5 شهر قرمز هستند.

اما از 64 شهری که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، هفت شهر شامل بندرترکمن، شوط، پارس آباد، نطنز، خلیل آباد، راور و رودبار در وضعیت فوق قرمز و بسیار بحرانی هستند.حضور بندرترکمن از استان گلستان در لیست هفت شهر فوق قرمز کشور گویای بسیاری از مسائل است که شاید توسط مسئولان و برخی مردم این شهر به آن توجهی نمی‌شود.

در حالی که طی 9 ماه اخیر بندرگز همواره در صدر شهرهای وضعیت قرمز گلستان قرار داشت، اکنون بندرترکمن به بحرانی‌ترین شهر استان از لحاظ شیوع کرونا تبدیل شده و حدود 40 روز است که در وضعیت قرمز قرار دارد و اخیراً وارد وضعیت فوق قرمز شده است.اما این اتفاق در حالی رخ داده که در هفته سوم اعمال طرح محدودیت‌های سخت کرونایی قرار داریم و شرایط در بندرترکمن وخیم‌تر از گذشته شده است.

هفته گذشته در روستای چاپاقلی بندرترکمن عروسی با حضور 200 مهمان در حال برگزاری بود که با گزارش  بهداشت  و نیروی انتظامی دستور توقف عروسی صادر و داماد هم بازداشت شد.این در حالی است که یک ماه قبل داماد آق قلایی چند روز پس از مراسم عروس‌اش بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.

اما بر اساس شواهد، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بندرترکمن بسیار کمتر از سایر شهرستان‌های استان رعایت می‌شود و جزو مناطقی است که با وجود شیوع کرونا، عروسی و عزا در آن برگزار شده است.به نظر می‌رسد مسئولان بندرترکمن در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا سخت‌گیری‌های لازم را ندارند.

 فرماندار  بندرترکمن در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تأکید داشت که بندرترکمن نباید در وضعیت فوق قرمز باشد زیرا بخشی از بیماران بستری در این شهرستان مربوط به گمیشان هستند که البته استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان دلایل فوق قرمز بودن بندرترکمن را در این جلسه شرح دادند.


http://www.caspiankhabar.com/91436



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96