اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان گلستان/تعداد فوتی‌ها همچنان ۲ رقمی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ثبات نسبی شیوع کرونا در استان گفت: روند کاهشی موارد ابتلا شروع شده اما موارد فوتی همچنان افزایشی و دو رقمی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل ازتسنیم،  عبدالرضا فاضل  عصر امروز درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری  کرونا  در استان اظهار داشت:روند صعودی ابتلا به کرونا در استان در روزهای اخیر تقریبا به ثبات رسیده و روندی کاهشی را انتظار داریم.در عین حال تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان همچنان افزایشی و دو رقمی است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان افزود:در روزهای اخیر تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نسبت به قبل و روزهای نخست اجرای محدودیت‌های کرونایی کمتر شده است.

وی گفت:حدود یک پنجم بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه تحت مراقبت بوده و حال تقریبا نیمی از آنان وخیم است.

فاضل با اشاره به وضعیت استان بیان داشت:طبق آخرین بررسی‌آماری، همچنان یک شهرستان(بندرترکمن)در وضعیت فوق قرمز، 8 شهرستان از جمله گرگان و گنبدکاووس در شرایط قرمز و 5 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی و هشدار قرار دارد.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع گسترده کرونا را در استان برگزاری مراسمات عروسی و عزا دانست و خاطرنشان کرد:عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های  بهداشت ی سبب بحرانی‌تر شدن شرایط می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:نتیجه اعمال محدودیت‌های کرونایی خود را در دو تا سه هفته آینده در میزان موارد ابتلا، بستری شدگان و جان باختگان نشان می‌دهد.

وی گفت:برای اینکه بتوانیم با شرایط بهتری وارد زمستان شویم لازم است که همه مردم مصوبه‌های ستاد کرونا را رعایت کنند، ماسک بزنند، در مکان‌های شلوغ و بدون تهویه مطبوع حضور پیدا نکنند و فاصله‌گذاری فیزیکی را هم رعایت کنند.


http://www.caspiankhabar.com/91442



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96