اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

تکمیل سد نرماب و نیروگاه برق علی‌آباد برای گلستان حیاتی است
استاندار گلستان اظهار کرد: اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی‌آباد کتول که منجر به افزایش ظرفیت و بهره‌وری این نیروگاه می‌شود و تکمیل مخزن سد نرماب مینودشت با تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی که مانعی بروز خسارات آتی در سیلاب‌های احتمالی می‌شود، برای گلستان حیاتی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  استاندار ی گلستان، هادی حق‌شناس امروز در آیین افتتاحات پروژه‌های آب و برق استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با وزیر نیرو برگزار شد، گفت:ارزش ریالی افتتاحات امروز در استان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است و این مسئله که بخش عمده آن متعلق به بخش خصوصی است، مایه خشنودی است.

وی افزود:از  وزارت نیرو  جهت توجه به  سد  شصت کلاته در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تشکر می‌کنیم و امیدواریم مساعدت لازم جهت حفر ۲۰ حلقه چاه برای تأمین آب شرب مردم گرگان را داشته باشند.

استاندار گلستان گفت:وضعیت استان در تأمین برق متناسب با نیاز است و در برخی فصول سال تولید برق استان بیش از نیاز بوده است و امروز شاهد بهره‌برداری از نیروگاه ۲۵ مگاواتی با مشارکت بخش خصوصی هستیم.

حق‌شناس یادآور شد:گلستان در تأمین آب شرب شهری و روستایی نیازمند تقویت است چرا که در حال حاضر تأمین آب شرب روستایی استان ۷۳ درصد است که از میانگین کشوری ۲ درصد کمتر است.

وی ادامه داد:در زمینه فاضلاب گلستان دچار عقب‌افتادگی‌هایی است که در لایحه بودجه سال آینده توجه ویژه به آن شده و باید تلاش کنیم در سنوات آتی این مسئله را مرتفع سازیم.

در راستای پویش هر هفته الف ب ایران وزارت نیرو در هفته سی و یکم این پویش در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، با افتتاح عملیات آبرسانی به ۳۹ روستا با اعتباری بالغ‌بر ۴۱۰ میلیارد تومان و جمعیتی بالغ‌بر ۴۰۲۷۶ نفر، از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.


http://www.caspiankhabar.com/91445



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96