اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ایجاد منطقه آزاد اینچه برون اقتصاد گلستان را متحول می‌کند
استاندار گلستان با بیان اینکه تصویب و ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون، اقتصاد این استان را متحول می‌کند، گفت: استان این تعهد را می‌دهد که در منطقه آزاد اینچه‌برون مانند برخی مناطق آزاد دیگر در کشور کالاهای لوکس وارد نشود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  هادی حق شناس  عصر امروز در نشست با نایب رئیس کمیسیون  اقتصادی   مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت:به دنبال تحول ساختاری و اقتصادی در استان هستیم که این امر با تعامل بین دولت و مجلس محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه میانگین درآمد مردم استان نصف متوسط کشوری است، گفت: خام فروشی محصولات کشاورزی یک معضل جدی در استان است؛ با وجود اینکه بیشتر از یک میلیون تن گندم تولید می‌کنیم نمی‌توانیم آن را به آرد تبدیل کرده و بفروشیم در صورتی که ظرفیت خوبی در کارخانجات آرد داریم.

 استاندار  گلستان با بیان اینکه این استان در 15 نوع محصول کشاورزی رتبه یک رقمی کشور را دارد، افزود:کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان است و باید بیشتر از گذشته به آن توجه شود.ضمن اینکه مزیت نسبی استان‌ها بخش تجاری آن است، میانگین 130 هزار مسافر در سال از  اینچه برون  عبور و مرور می‌کردند و این مرز به لحاظ اشتراکات و ظرفیت ها منحصر به فرد است.

وی ادامه داد:برای استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به یک شتاب‌دهنده داریم؛ ما برای این کار پول نمی‌خواهیم بلکه به کمک نرم افزاری نیاز داریم.اگر منطقه آزاد تصویب شود موجب دگرگونی اوضاع اقتصادی استان خواهد شد.

حق شناس گفت:اتاق بازرگانی نیز بر این امر و توسعه تجارت استان تاکید دارد که نشان دهنده اهمیت موضوع است.ضمن اینکه تعهد می‌دهیم کالای لوکسی که در برخی مناطق به فروش می‌رسد در این منطقه مراوده نشود زیرا ما به دنبال تقویت صنایع تبدیلی هستیم.

وی گفت:به روز کردن ماشین آلات تولید یکی از اهداف ما برای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون است و ضمن اینکه معافیت 20 ساله مالیات در منطقه آزاد به طور قطع به رونق مناطق محروم استان کمک خواهد کرد.


http://www.caspiankhabar.com/91450



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96