اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راه‌اندازی رادار هواشناسی در استان گلستان برای مواجهه با بحران‌ها الزامی است
استاندار گلستان گفت: با توجه به خرید سامانه هواشناسی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، تسریع در ساخت ابنیه و راه‌اندازی رادار هواشناسی گلستان به مدیریت بحران‌ها کمک می‌کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی  استاندار ی گلستان،  هادی حق شناس  استاندار گلستان در دیدار با رئیس پژوهشگاه  هواشناسی  علوم جوی کشور اظهار داشت:جانمایی مناسب جهت نصب رادار هواشناسی در شهرستان گنبدکاووس انجام شده و نیاز است هرچه سریع‌تر عملیاتی اجرایی ساخت ابنیه و احداث برج نیز صورت گیرد.

وی افزود:گلستان استانی با اقلیم متنوع آب و هوایی است و تقویت امکانات هواشناسی می‌تواند یاری بخش استان در مواقع حساس و بحرانی باشد.

استاندار گلستان یادآور شد:سامانه هواشناسی با اعتبار 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خریداری شده و به گلستان اختصاص یافته و امیدوارم با همراهی سازمان هواشناسی شاهد تسریع در ساخت ابنیه، احداث برج و نصب رادار و راه‌اندازی این سامانه در استان باشیم.

 حق شناس خاطر نشان کرد:گلستان در ادوار مختلف و خصوصاً طی دو سال گذشته با بحران‌های مختلفی نظیر باران‌های سیل آسا، سیل، رانش زمین و آتش سوزی مواجه بوده است که ارتقا امکانات هواشناسی می‌تواند از میزان خسارات احتمالی به خانه‌ها، ابنیه راه‌ها و محیط زیست بکاهد.

همچنین در این دیدار مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور نیز از تلاش‌های صورت گرفته در استان گلستان تقدیر کرد و گفت:پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور آمادگی هر گونه همراهی با استان گلستان را دارد و ارتقا امکانات در استان‌ها از برنامه‌های اساسی در سازمان هواشناسی است.


http://www.caspiankhabar.com/91452



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96