اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سخنگوی وزارت بهداشت: آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا به زودی آغاز می‌شود/راهی برای تهیه واکسن پیدا می‌کنیم
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به پیگیری مجدانه وزارت بهداشت، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و شخص رئیس جمهور برای خرید واکسن کرونا گفت: مردم مطمئن باشند راهی برای تهیه واکسن پیدا می‌کنیم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سیماسادات لاری ظهر امروز در حاشیه جلسه با هیئت رئیسه  دانشگاه علوم پزشکی   گلستان  در جمع خبرنگاران اظهار داشت:آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از  کرونا  در کشور بیشتر از 50 درصد کمتر شده که این خبر خوبی برای همه ماست.اکنون منطقه قرمز در کشور نداریم اما این موضوع نباید سبب عادی انگاری شود.

وی افزود:زمستان شروع شده و ما بسیار نگران هستیم، کوچکترین کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شروع پیک جدید کرونا در اواخر دی ماه خواهد شد و ما را در بهمن ماه با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان داشت:50 درصد عامل شیوع کرونا برگزاری دورهمی‌های خانوادگی است و با توجه به اینکه در زمستان تهویه مناسب صورت نمی‌گیرد، مردم باید از حضور در تجمع‌ها و مراسمات عزا و عروسی و حتی دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند در غیر اینصورت تجربه تلخ ماه‌های اخیر تکرار می‌شود.

وی درباره اجرای طرح شهید سلیمانی نیز اظهار داشت:کل نیروهای بهداشت محیط در کشور 7 هزار و 300 نفر بود که با ساماندهی نیروهای جدید بسیج و هلال احمر در طرح شهید سلیمانی این تعداد به بیشتر از 2.5 برابر رسیده است.

لاری گفت:خیلی از افرادی که ملزم به رعایت قرنطینه هستند، مشکلات اقتصادی دارند و گروه‌های حمایتی در قالب طرح شهید سلیمانی این خانواده‌ها را شناسایی کرده و بسته‌های معیشتی را به دست آنان می‌رسانند.

وی درباره خرید  واکسن  کرونا از کشورهای دیگر نیز بیان داشت:اینکه بخواهند ایران یا هر کشور دیگری را از خرید واکسن یا مواد اولیه دارو محروم کنند، اقدامی بسیار ناجوانمردانه است.در حالی که همه جای دنیا درگیر این ویروس است و اگر در جایی این بیماری مهار نشود، دوباره همه کشورها را درگیر خواهد کرد، سازمان جهانی بهداشت باید عادلانه واکسن را بین کشورها توزیع کند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد:البته ما ایستادگی کرده و راهی برای تهیه واکسن پیدا می‌کنیم.هرچند این موضوع کار چند وزارتخانه از جمله وزارت بهداشت، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و غیره بوده و رئیس جمهور نیز بسیار پیگیر خرید واکسن است.

وی افزود:در داخل کشور نیز تولید واکسن کرونا با سرعت خوبی در حال انجام است، به زودی کارآزمایی بالینی آن شروع می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/91461



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96