اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش مصرف گاز در پی سرمای هوا در گلستان / مردم صرفه جویی کنند
سرپرست شرکت گاز گلستان از هم استانی‌ها خواست نکات ایمنی را رعایت و در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، طالبی، سرپرست شرکت  گاز  گلستان گفت:با افزایش مصرف گاز در پی ورود سامانه سرد، از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود برای پایداری جریان گاز در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

 

طالبی افزود:مردم می‌توانند با پوشیدن لباس‌های گرم زمستانه، تنظیم دمای محیط با پیچ تنظیم بخاری، کم کردن حداقل یک درجه از دمای محیط، نصب پرده‌های ضخیم و بلند، مسدود کردن روزنه‌های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گازسوز، تنظیم دمای اتاق در حد استاندارد بین ۱۸ تا ۲۱ سانتیگراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی در هنگام خروج از منزل و محل کار، مصرف گاز را کاهش دهند.

 

طالبی، کم کردن درجه موتورخانه‌ها و آبگرمکن‌های مخزنی، تنظیم درجه حرارت ۵۰ درجه‌ای برای منازلی که از سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می‌کنند، بستن شیر شوفاژ اتاق‌هایی که استفاده قرار نمی‌شود و همچنین بسته نگهداشتن در اطاق‌های خالی و خاموش کردن بخاری موجود در آن را ازدیگر راهکار‌های مدیریت مصرف گاز عنوان کرد.


او از مدیران مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و مراکز خدماتی هم خواست روز‌های تعطیل، وسایل گرمایشی ساختمان خود را خاموش کنند، در غیر این صورت برابر دستورالعمل مدیریت بحران استان، گاز آن‌ها قطع خواهد شد.

 

سرپرست شرکت گاز استان گلستان تاکید کرد، مردم به دقت موارد ایمنی را در حین مصرف رعایت کنند.


http://www.caspiankhabar.com/91467



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96