اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۵۵ درصد جان‌باختگان کرونا در گنبدکاووس سالمند هستند
رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت حضور کمتر سالمندان به عنوان اقشار آسیب‌پذیر در تجمعات به سبب شرایط کرونایی جامعه و بدون اشاره به آمار گفت: ۵۵ درصد جان‌باختگان کرونای این شهرستان را افراد بالای ۶۰ سال (سالمند) تشکیل می‌دهند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، عبدالرحیم پالیده روز دوشنبه در نشست شورای  سالمندان   گنبد کاووس با بیان اینکه شیوع  کرونا ، نگرانی برای حفظ سلامت جامعه سالمندی را تشدید کرده است، اظهار داشت: این قشر در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای راحت‌تر مبتلا می‌شوند و هم اینک ۳۵ درصد از بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی شهرستان نیز افراد سالمند هستند.

وی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی حتی در برخورد با اعضای خانواده و حضور محدود در اجتماعات را از عوامل اصلی در پیشگیری از ابتلای سالمندان به کرونا دانست و از خانواده‌ها خواست تا احوال افراد سالمند خود را بیشتر از طریق ارتباط تلفنی و فضای مجازی جویا شوند. 

دکتر پالیده اضافه کرد:آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس در مقایسه با هفته قبل کاهش یافته است و هم اینک ۹۶ بیمار بستری داریم که ۵۶ نفر آنان از مردم این شهرستان و بقیه از شهرستان‌های همجوار هستند.

رییس مرکز  بهداشت  گنبدکاووس بابیان اینکه افراد بالای ۶۰ سال در گروه سالمندان قرار دارند، تصریح کرد: هفت درصد جمعیت حدود ۳۷۰ هزار نفری این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند که ۱۴ هزار و ۲۹۵ نفر از آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

سرپرست اداره  بهزیستی  گنبدکاووس نیز در این نشست گفت:با توجه به شرایط کرونایی و تغییر سبک زندگی مردم به سمت رفت و آمد کمتر جوانان با بزرگان و افراد سالمند، بهتر است، برخی برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی و یا در صورت امکان به صورت حضوری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای کاهش فشارهای روحی و روانی این قشر برگزار شود.

مسلم نوروزی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمندی جامعه، افزود:با وجود کم شدن ارتباطات در شرایط کرونایی، نیاز است خانواده‌ها بیش از گذشته برای آگاهی بخشی به فرزندان جهت تکریم و احترام بزرگترها حتی به صورت ارتباط غیرمستقیم تلاش کنند.

به گفته وی، سال آینده دومین مرکز نگهداری سالمندان با توجه به نیاز منطقه در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

فرزانه جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست گفت‌:اقدامات لازم برای تامین واکسن رایگان آنفلوآنزا افراد سالمند، حل مشکل کمبود داروی انسولین و اجرای برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و گردشگری با هماهنگی حوزه بهداشت و درمان برای افراد سالمند انجام می‌شود.

طبق اعلام امروز دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اکنون ۴۴۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۰۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۳۸ نفر این افراد به دستگاه ونتیلاتور وصل می‌باشند.

براساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور تا هفت دی ماه ۹۹ به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۶۵ نفر و شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.


http://www.caspiankhabar.com/91470



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96