اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل انتقال خون استان گلستان: به همه گروه‌های خونی نیاز فوری داریم
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: به علت نگرانی که برخی‌ها از ابتلا به بیماری کرونا دارند از اهدای خون هم خودداری می‌کنند و همین موضوع ذخایر استراتژیک استان را کاهش داده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سیدصادق بنی‌عقیل اظهار داشت:شیوع بیماری کرونا سبب شده تا برخی از شهروندان به علت نگرانی از ابتلای به این بیماری، از اهدای خون خودداری کنند.

بنی‌عقیل گفت:ذخایر استراتژیک ما باید بیش از 7 روز باشد تا در صورت بروز بحران بتوانیم نیاز خون و فرآورده‌های آن را تأمین کنیم.

مدیرکل  انتقال خون  استان با اشاره به کاهش اهدای خون در روزهای اخیر بیان داشت:در حال حاضر میزان ذخایر استراتژیک استان در زمینه خون و فرآورده‌های خونی به کمتر از 5 روز رسیده است.

وی افزود:اگر همین روند ادامه داشته باشد و شهروندان برای اهدای خون اقدام نکنند، در روزهای آینده میزان ذخایر ما کاهش شدیدی پیدا می‌کند.

بنی‌عقیل گفت:حدود 3 هزار و 500 بیمار تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و غیره به‌طور مستمر نیازمند خون و فرآورده‌های آن هستند و کاهش اهدای خون، سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

وی بیان داشت:خون و فرآورده‌های خونی دارای عمر کوتاهی است و مردم باید به طور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند.در حال حاضر بیشترین خون اهدایی در استان از طریق اهداکنندگان مستمر تأمین می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان اظهار داشت:در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز داریم اما به گروه‌های خونی O+، A+، B+و AB+نیاز مبرمی در استان داریم و از مردم نوعدوست استان می‌خواهیم به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و اهدای خون داشته باشند.


http://www.caspiankhabar.com/91511



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96