اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تهیه طرح ویژه برای ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای "زیارت"‌
استاندار گلستان با اشاره به تهیه طرح ویژه برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گفت: این طرح با هدف ایجاد محدودیت برای ساخت و سازهای غیرمجاز در مدت ۱۰ روز به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  هادی حق شناس  شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان گلستان که با حضور اعضای کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با  زمین خواری  برگزار شد، اظهار داشت:همه دستگاه‌های متولی در استان تلاش می‌کنند جلوی دست درازی به اراضی ملی و ساخت و ساز در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را بگیرند.

وی با بیان اینکه با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان گفت:پیشگیری و برخورد با متخلفان در دستور کار قرار دارد و در همین زمینه دستگاه قضایی از ابتدای امسال تاکنون چندین فقره احکام قلع و قمع برای ساخت و سازهای غیرمجاز را صادر کرده است.

 استاندار  گلستان خاطرنشان کرد:هرجا ساخت و ساز غیر مجازی صورت گرفته نتیجه غفلت بوده اما این موضوع دلیلی برای قانون گریزی و تخلف نخواهد بود.

وی همچنین تأکید کرد:به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به شدت حساس هستیم و تلاش داریم با همراهی همه دستگاه‌ها با آن مقابله کنیم.

حق شناس با اشاره به تهیه طرح ویژه برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای  زیارت  گفت:این طرح با هدف ایجاد محدودیت برای ساخت و سازهای غیرمجاز در مدت 10 روز به شورای عالی معماری و  شهرسازی  ارسال می‌شود.

وی بیان داشت:همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در 4 پهنه محور توسکستان باید به مراجع قضایی معرفی شوند و چنانچه رای قلع بنا و یا برائت صادر شده باید دوباره مورد بررسی و بازبینی قرار یگیرد.

استاندار گلستان تأکید کرد:دستگاه‌های خدمت‌رسان اجازه ارائه خدمت به ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه‌های اراضی ملی و کاداستر این اراضی روند خوبی در استان دارد، اعلام کرد:تاکنون برای 920 هزار هکتار از اراضی ملی استان ثبت کاداستر انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال ثبت کاداستر همه اراضی استان صورت گیرد.

استاندار گلستان گفت:با این اقدام شک و شبهه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی باقی نمی‌ماند، ضمن اینکه تهیه و ثبت این نقشه‌ها جلوی زمین خواری را هم می‌گیرد.


http://www.caspiankhabar.com/91537



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96