اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون علوم پزشکی گلستان مطرح کرد

ادامه دار بودن پیک سوم کرونا/کنترل بیماری در بندرگزوکردکوی سخت شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که کنترل بیماری در بندرگز و کردکوی سخت شده است، گفت: هنوز پیک سوم کرونا در گلستان به طور کامل کنترل نشده است.

به گزارش  کاسپین خبر به نقل از مهر، سراج الدین عارف نیا صبح شنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد:بار بستری روزانه در پیک سوم  کرونا  در برهه ای به ۱۰۰ نفر رسیده بود که هم اکنون با روند نزولی این بیماری، به ۵۰ الی ۶۰ بستری روزانه رسیده‌ایم.

وی بیان کرد:علیرغم اینکه روند نزولی است ولی پیک های گذشته با متوسط بستری ۳۰ بیمار روزانه کاهش می یافت و این نشان می دهد که هنوز پیک سوم به طور کامل کنترل نشده است.

عارف نیا با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در بندرگز و کردکوی، گفت:در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز کنترل بیماری سخت شده و این امر به خاطر دورهمی ها مخصوصاً در بندرگز است.

معاون درمان  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان تصریح کرد:جلسه طرح شهید سلیمانی به طور خاص در بندرگز تشکیل شد و به بررسی روند شیوع بیماری در شهرهای قرمز پرداخت.

وی بیان کرد:همچنان باید قواعد  بهداشت ی را رعایت کرده و اگر بگوییم کل کشور هم واکسینه شده اند ۶ ماه طول می‌کشد که اثر واکسن خود را نشان دهد لذا باید همچنان با فرهنگ کرونایی زندگی کنیم.

عارف نیا اضافه کرد:جهش های ویروس کرونا سرایت پذیری آن را بیشتر کرده ولی مشکلی در زمینه واکسن ایجاد نخواهد کرد.


http://www.caspiankhabar.com/91544



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96