اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون صمت گلستان خبرداد

تجویز غیرقانونی دارو در عطاری های گلستان/ لزوم برخورد با متخلفان
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بیشترین تخلفات واحدهای صنفی عطاری در حوزه سلامت شامل، مداخله در امر پزشکی و تجویز غیرمجاز انواع داروها است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، درویشعلی حسن زاده پیش از ظهر شنبه در جلسه ساماندهی و نظارت بر واحدهای صنفی  عطاری  اظهارکرد:به رغم تلاش های شبانه روزی این سازمان و جدیت بازرسان در برخورد با واحدهای صنفی م تخلف ، باز هم گزارشاتی مبنی بر فعالیت گسترده شبکه های قاچاق کالاها و  دارو های غیرمجاز از سراسر استان گلستان به این واحدها می رسد که نگران کننده است.

وی افزود:به منظور ساماندهی و شفاف سازی فعالیت عطاری ها و با توجه به پیشینه تاریخی و حقوقی این حرفه، دیگر نهادهای نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو باید وارد عمل شده و ما را در اجرای دقیق و منظم این طرح، یاری دهند.

حسن زاده گفت:بیشترین تخلفات مشهود واحدهای صنفی عطاری در حوزه سلامت شامل، مداخله در امر پزشکی و تجویز غیرمجاز انواع داروهای شیمیایی، فروش انواع آمفتامین ها، قرص ترامادول و شربت متادون بدون نظر و نسخه پزشک متخصص، داروهای غیرمجاز چاقی و لاغری و تقویتی است.

گفتنی است در این نشست موضوع فعالیت این صنف از جنبه های حقوقی و تاریخی، ورود افراد سودجو و فاقد تخصص کافی در زمینه گیاهان دارویی، جایگاه اجتماعی عطاران، عرضه داروهای بی کیفیت و خطرناک برای سلامتی انسان و عرضه داروهای قاچاق و فاقد مجوز مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد که دوره های آموزشی تخصصی برای این صنف برگزار شود.


http://www.caspiankhabar.com/91545



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96