اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آتش جنگل‌ هیرکانی در گلستان خاموش شد
آتش سوزی ‌۲۴ ساعت گذشته در ۱۱ نقطه جنگل‌ هیرکانی گلستان با تلاش نیروهای جنگل‌بانی، منابع طبیعی، قرق‌بانان و اهالی بومی بامداد امروز شنبه به طور کامل خاموش شد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان  گفت:هم اکنون مورد جدیدی از آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی گلستان گزارش نشده است و با توجه به تداوم گرمای هوا تا روز دوشنبه تمام نیروهای جنگل بانی، منابع طبیعی و قرق بانان در آمادگی کامل بسر می‌برند.

 عبدالرحیم لطفی  اظهار داشت: از هفته گذشته تاکنون در مجموع ۵۷ مورد آتش سوزی در جنگل‌های گلستان رخ داد که طبق برآورد اولیه به حدود ۴۱ هکتار از این عرصه‌ها، خسارت سطحی وارد شد.

وی افزود: بیشتر آتش سوزی‌های این مدت گلستان توسط  قاچاق چیان چوب برای انحراف همکاران جنگلبان و منابع طبیعی از مسیرهای تردد بوده است که در این راستا بامداد امروز در منطقه مازیاران رامیان یک قاچاقچی در حین حمل چوب با خودرو شناسایی و متوقف شد.

عرصه‌های جنگلی گلستان به دلیل شکل گیری جوامع پرتراکم گیاهی ناشی از بارش برف و باران در فصل های پاییز و زمستان شاهد آتش سوزهای زیادی است که نمونه بازر آن سوختن ۲۰۰ هکتار از محدوده جنگل توسکستان گرگان در آبان امسال است.

جنگل‌های گلستان با ۴۵۲ هزار هکتار وسعت به طول ۲۶۰ کیلومتر از گلوگاه در شرق مازندران آغاز شده و تا روستای گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان ادامه دارد.

علاوه بر این پارک ملی گلستان به عنوان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش در این استان قرار دارد که هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده است.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.


http://www.caspiankhabar.com/91546



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96