اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور:

خانوار‌های دارای ۲ معلول از واحد‌های مسکونی مقاوم بهره مند می‌شوند
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: ۱۱ هزار و ۵۲ واحد مسکونی روستایی و شهری برای خانوار‌های دارای ۲ معلول و بیشتر به بهره برداری رسید.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور بازسازی و  مسکن  روستایی  بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی کشور، گفت:برخی از خانواده‌های تحت پوشش  بهزیستی  که بیش از ۲ معلول دارند به لحاظ مسکن دچار مشکل بودند به این شکل که مسکن داشتند، اما فرسوده یا کوچک بود.

او ادامه داد:بر این اساس تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان تنظیم شد که بنیاد مسکن برای همه خانواده‌های دارای ۲ معلول تحت پوشش، در شهر و روستا مسکن تامین کند.

مهدیان گفت:حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ خانوار به بنیاد مسکن معرفی شدند که از این تعداد ۱۱ هزار شهری و مابقی روستایی هستند.

او گفت:در این راستا منابعی در بحث کمک بلاعوض در مناطق روستایی به مبلغ ۸۵ میلیون تومان تامین شد که بخشی را بنیاد مسکن، بخشی را بنیاد مستضعفان و بخشی را بهزیستی تامین می‌کند.

این مقام مسئول گفت: تسهیلات ی در قالب قرض الحسنه از سوی بنیاد مسکن، برای هر خانوار تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و تاکنون برای خانواده‌ها در مناطق شهری ۶ هزار و ۱۵۲ واحد به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه تعدادی از واحد‌ها تکمیل نشدند افزود:این موضوع مربوط به زمین است که در مناطق شهری تامین زمین کمی مشکل است و وزارت  راه و شهرسازی  در این تفاهمنامه سهم دارد و به عهده این وزارت بوده که در برخی نقاط هنوز تامین نشده و حدود ۵ هزار واحد در شهر باقی مانده است.

مهدیان گفت:در مناطق روستایی ۹۶ هزار و ۵۵۰ واحد برای خانواده‌های ۲ معلول پیش بینی شده که حدود ۴ هزار و ۹۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و مابقی در دست اجراست.


http://www.caspiankhabar.com/91552



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96