اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آژیر خطر افزایش شیوع کرونا در غرب استان گلستان به صدا درآمد
روند شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرهای غربی استان گلستان رو به افزایش و نگران‌کننده است و موارد بستری نیز همچنان افزایش می‌یابد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،، این روزها که اغلب مناطق کشور در حال تغییر رنگ به زرد، آبی و سفید هستند؛ اما اوضاع در شهرهای شمالی کشور از جمله چند شهر در استان گلستان نامطلوب و نگران کننده است.

برخی از شهرهای استان مازندران و گلستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و روند شیوع بیماری در آنها افزایشی است.عدم رعایت پروتکل‌های  بهداشت ی از سوی مردم عامل اصلی در اوج‌گیری و تداوم شرایط هشدار در این مناطق است.

شهرستان‌های غربی استان شامل بندرگز،  کردکوی  و  بندرترکمن  این روزها با شرایط سختی رو به رو هستند.روند شیوع ویروس  کرونا  در این مناطق افزایشی است و تعداد مبتلایان و موارد بستری نیز هر روز بیشتر می‌شود این را می‌شود از وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این مناطق مشاهده کرد.

این درحالی است که انگشت اتهام در شهرهای نارنجی گلستان به سوی کارگران فصلی نشانه رفته و برای همین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفته جلوی تردد مینی‌بوس‌های حامل کارگران به استان مازندران از 26 دی ماه به مدت یک هفته گرفته می‌شود.

 عبدالرضا فاضل ، رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان درباره آخرین وضعیت کووید 19 در استان اظهار داشت:شهرستان‌های بندرگز، کردکوی و بندرترکمن وضعیت نارنجی دارند و شهرهای گمیشان، رامیان، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در وضعیت آبی و شهرهای گرگان، علی آبادکتول، مینودشت، آق قلا، گنبدکاووس و آزادشهر نیز در وضعیت زرد هستند.

به گفته وی 351 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که 83 بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال 29 نفر از آنان نیز وخیم است.

 در این بین برای بهبود وضعیت در شهرهای نارنجی استان، محدودیت‌های کرونایی نیز تشدید شده است.

ورود به آرامستان‌های کردکوی ممنوع است

 ابراهیم قدمنان ،  فرماندار  کردکوی در این باره به خبرنگار تسنیم گفته است همه آرامستان‌های سطح شهر و روستاها و مسیرهای منتهی بدان بسته شده و به نیروی انتظامی و پلیس راهور دستور داده شد که ضمن ممانعت از حضور مردم با متخلفان احتمالی برابر مقررات برخورد و خودروی آنان را توقیف کنند.

به گفته وی برگزاری همه مراسم‌های تجمعی از جشن و عروسی گرفته تا عزاداری تا اطلاع بعدی تعطیل است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه واحدهای صنفی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، گفت:کلیه مغازه‌های سطح شهر و روستا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک و نصب الزامات نصب ماسک بر روی شیشه مغازه و پذیرش مشتریان بدون ماسک، بلافاصله بعد از دریافت گزارش و یا مشاهده جریمه و پلمب می‌شوند.

فرماندار کردکوی افزود:ورود به کلیه تفرجگاه‌های سطح شهر و روستاهای این شهرستان ممنوع بوده و پلیس راهور موظف به جریمه و توقیف خودروهای متخلفان احتمالی است.ورود مسافران و خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان کردکوی ممنوع بوده و ضمن اعمال جریمه، خودروهای متخلف توقیف می‌شوند.

برخورد قاطع با بی‌توجهی به محدودیت‌های کرونایی

سیدصادق شیرنگی، فرماندار بندرترکمن نیز اظهار داشت:همه اقدامات لازم در جهت آموزش عمومی در خصوص ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق رسانه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی انجام شده است و مردم باید با رعایت پروتکل‌ها زنجیره انتقال بیماری را قطع کنند.

با این‌حال وی تأکید کرد با هر اقدامی که تهدیدی علیه بهداشت عمومی باشد، به شدت برخورد خواهد شد.

وی گفت:برگزاری هرگونه مراسم و برنامه تجمعی، ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی، نقض محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح و غیره تخلف محسوب شده و با افراد خاطی برخورد می‌کنیم.

در شهرستان‌های نارنجی استان طرح شهید سلیمانی نیز تشدید شده و تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی در حال غربالگری مردم شهرها و روستاهای این منطقه هستند.

به رغم همه اقداماتی که انجام شده اما روند ابتلا به کرونا در این شهرستان‌ها افزایشی است و شهروندان باید توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند.


http://www.caspiankhabar.com/91558



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96