اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



قاچاق چوب در صدر پرونده‌های استان گلستان / ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، سوخت، چوب و محصولات جنگلی بیشترین فراوانی پرونده‌های قاچاق را در استان دارند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، ابراهیم دشتیان، اظهار داشت:مقابله با  قاچاق  کالا و ارز امری فرادستگاهی بوده و نیازمند همکاری و همراهی همه سازمان‌ها و نهادهای نظارتی است.

وی ثبت مراکز دپو و نگهداری کالاها را در سامانه جامع انبارها، امری لازم و ضروری دانست و گفت:این کار با هدف رهگیری دقیق کالاها از مبدا تا مقصد و زمان توزیع و همچنین شناسایی کالاهای قاچاق انجام شده و در استان نیز تاکنون 89 درصد انبارها و مراکز نگهداری کالاها در این سامانه ثبت شده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هشدار داد هر کالایی که از آن 11 درصد انبارهایی که در سامانه به ثبت نرسیده‌اند کشف شود مشمول کالای قاچاق خواهد بود و با متخلفان نیز برخورد می‌شود.

وی از کشف حدود 60 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان خبر داد و افزود:عمده پرونده‌های قاچاق در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، سوخت،  چوب  و محصولات جنگلی بوده است.علاوه براین درصد کشفیات کالاهای قاچاق در استان در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد بیشتر شده است.

دشتیان درباره قاچاق سوخت در استان هم گفت:در این مدت 35 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که در مقایسه با 100 میلیون لیتر حجم ذخایر و مصرف استان عدد ناچیزی است هرچند باید با همین مقدار هم برخورد قانونی کرد و جلوی آن را گرفت.

وی به تشکیل یکهزار و 200 پرونده قاچاق کالا و ارز در  تعزیرات حکومتی  استان اشاره کرد و اظهار داشت:استان گلستان این نظر تشکیل پرونده قاچاق در تعزیرات رتبه 22 کشور را دارد و در این مدت 49 پرونده مهم در استان نیز بررسی و منجر به صدور حکم شده است.


http://www.caspiankhabar.com/91573



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96