اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرانه مرمت هر اثر تاریخی گلستان، ۵۰ هزار تومان!
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به اینکه در استان ۷۵۱ بنا و محوطه تاریخی ثبتی داریم، گفت: بر اساس بودجه در نظر گرفته شده، سرانه مرمت و بازسازی هر اثر ثبتی در گلستان ۵۰ هزار تومان است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  احمد تجری  در جمع خبرنگاران اظهار کرد:تنها یک درصد از  بودجه  استان به بخش صنایع‌دستی، گردشگری و  میراث فرهنگی  اختصاص داده شده که این مبلغ با توجه به ظرفیت‌های استان در این سه حوزه، بسیار کم است.

وی افزود:در بودجه امسال ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای مرمت و بازسازی آثار ثبتی میراث  فرهنگی   گلستان  در نظر گرفته شد که با این مبلغ حتی نمی‌توان مرمت‌های اضطراری و رفع خطر را انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با بیان اینکه بین ظرفیت‌ها و اعتبار در این بخش فاصله زیادی وجود دارد، گفت:اگر گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان می‌دانیم، نیاز است که همه دستگاه‌های در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

تجری بیان کرد:با توجه به اینکه در واقع با بودجه دولتی نمی‌توان برای مرمت بناهای تاریخی کار خاصی انجام داد، به دنبال مشارکت بخش خصوصی در مرمت و احیای بناهای تاریخی با نگاه گردشگری رفتیم.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر مرمت و احیای ۹ بنای تاریخی در شهر  گرگان  به بخش خصوصی واگذار شده که این کار با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال مرمت و احیای ۴ بنا به بهره‌برداری برسد.


http://www.caspiankhabar.com/91578



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96