اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز به کار چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین به صورت مجازی
مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین، شب گذشته با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  استاندار  گلستان در این مراسم گفت:با تایید ستاد  کرونا  و به دلیل ممانعت از انقطاع جشنواره فرهنگ اقوام این آیین  فرهنگی  امسال به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

هادی حق‌شناس تصریح کرد:انتقال آداب و سنن اقوام موجب ارتقا هویت فرهنگی می‌شود و جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین نقش بسزایی در توسعه فرهنگی استان و کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد:ظرفیت‌های  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان برای مهمانان داخلی و خارجی جشنواره اقوام در سال گذشته جالب توجه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان نیز در این مراسم گفت:با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین در استان گلستان از ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 احمد تجری  افزود:۲۳ گروه موسیقی آیینی اقوام ایران‌زمین از استان گلستان و سایر استان‌های کشور در این دوره از جشنواره به هنرنمایی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:همچنین امسال در این جشنواره بیش از ۱۸۰۰ هنرمند از ۳۱ استان کشور به ارائه و فروش بیش از ۷ هزار قلم انواع محصول و آثار تولیدی خود می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان بیان کرد:علاقه‌مندان با مراجعه به پرتال www.gcth.ir می‌توانند بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده جشنواره را مشاهده کنند.برنامه زنده جشنواره اقوام هر شب در ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ پخش خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/91595



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96