اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دادستان گرگان:

شهرک های صنعتی گلستان به بنگاه خرید و فروش زمین تبدیل شده است
دادستان مرکز استان گلستان با بیان این که زیرساخت های شهرک صنعتی استان مشکل دارد، گفت: شهرک های صنعتی گلستان به بنگاه خرید و فروش زمین تبدیل شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، سیدرضا سید حسینی ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران واحدهای تولیدی گلستان اظهارکرد:مباحث خوبی در خصوص جهش تولید و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شد اما تا زمانی که مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی نشود، فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضا حمایت از تولیدکنندگان است، افزود:هنوز چنین رویکردی در بانک ها ایجاد نشده و برخی هستند که چوب لای چرخ تولید می گذارند.

سیدحسینی بیان کرد:در جلسات کارگروه رفع موانع تولید، کارشناس اداره یا بانک حضور یافته که مصوبه را تأیید می کند اما هنگام اجرای عمل رئیس اداره یا بانک بیان می کند که چنین امری با قوانین داخلی ما مداخله دارد لذا باید مدیران خود موضوعات را پیگیری کنند.

وی ادامه داد:علیرغم پیگیری های قضایی، مدیران عاملان بانک ها پیگیر نیستند و موضوع را به کارشناسان سپرده اند و این امر کار را زمان بر کرده است.

 دادستان   گرگان  تصریح کرد:مدیران نمی خواهند هزینه کنند و با سپردن کار به زیردستان از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد هم دستگاه های نظارتی در امر رفع موانع تولید مسأله ساز شده اند، گفت:اگر مصوبه ای در ستاد تسهیل مصوب می شود باید اجرایی شده در غیر این صورت مدیر مربوطه به اتهام اخلال در نظام تولید تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

سید حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:شهرک های صنعتی هم فقط به بنگاه خرید و فروش زمین تبدیل شده در صورتی که باید به وظیفه اصلی خود که ایجاد زیرساخت های متناسب با نیاز تولیدکنندگان است، بپردازد.

وی تأکید کرد:زیرساخت هایی مانند برق و فاضلاب شهرک های صنعتی مشکل داشته و باید سیستم برق اضطراری ایجاد شود.

سیدحسینی بیان کرد:در سال جهش تولید باید مدیران پرریسک تر عمل کرد و برای مشکلات چاره اندیشی کنند.

وی تصریح کرد:مصوبات زیادی در کارگروه رفع موانع تولید داریم که اجرایی نمی شود و اگر این امر ادامه یابد دادستانی حتماً ورود خواهد کرد.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به قطعی برق حوزه صنعت، گفت:باید این خاموشی ها تلفیقی انجام داد و مشکل برای امسال نیست و سنوات قبل هم بوده لذا کم کاری صورت گرفته است.

سید حسینی خطاب به تولیدکنندگان هم گفت:باید در زمانی که مهلت به شما داده می شود، بدهی های خود را پرداخت و به تعهدات خود عمل کنید.


http://www.caspiankhabar.com/91600



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96